آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد

آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد

 

آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد ؟ میزان تاثیر معدل سال دهم در کنکور سراسری چقدر است ؟ نحوه تاثیر معدل در کنکور به چه صورت است ؟ اینها سوالاتی هستند که بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری می پرسند و درباره نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری اطلاعات زیادی ندارند. همانطور که می دانید ، هر ساله بخشی از نمره نهایی آزمون سراسری را معدل و سوابق تحصیلی تشکیل می دهد که سوابق تحصیلی داوطلبان متشکل از معدل سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم است و یا ممکن است فقط معدل سال دوازدهم تاثیر گذار باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد یا خیر و در صورت تاثیر گذار بودن ، میزان آن چقدر است. برای یافتن پاسخ سوالات خود ، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد | کنکور 1401

هر ساله به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در نحوه تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تغییراتی اعمال می شود که از جمله این تغییرات می توان به افزایش یا کاهش میزان تاثیر معدل اشاره کرد. در کنکور سراسری 1401 ، میزان تاثیر معدل 40 درصد خواهد بود که به نسبت کنکور 1400 که به میزان 30 درصد بوده است ، ده درصد تاثیر معدل افزایش یافته است و فقط معدل سال دوازدهم تاثیر گذار خواهد بود.

در این رابطه پیشنهاد میشود: معدل کل دیپلم را از کجا پیدا کنیم

بنابراین در کنکور 1401 معدل سال های دهم و یازدهم ملاک اعمال سوابق تحصیلی نخواهند بود و فقط نمراتی که دانش آموزان سال دوازدهم در امتحانات نهایی نوبت دوم کسب می کنند و همچنین معدل کتبی دارندگان مدرک دیپلم دوازدهم نظام جدید و معدل کتبی دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم ، اعمال خواهد شد.

بنابراین اگر از نظام جدید فارغ التحصیل شده اید یا تا آخر شهریورماه 1401 فارغ التحصیل خواهید شد ، فقط معدل کتبی سال دوازدهم شما در کنکور 1401 تاثیر می گذارد و اگر از نظام قدیم فارغ التحصیل شده اید ، معدل کتبی سوم دبیرستان و معدل کتبی پیش دانشگاهی شما ، برای اعمال سوابق تحصیلی ملاک قرار خواهند گرفت.

آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد| کنکور 1402

طبق مصوبه ای که در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد ، تاثیر معدل در کنکور 1402 به میزان 60 درصد است یعنی سهم رتبه کنکور در تعیین نمره نهایی به میزان 40 درصد خواهد بود. طبق تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در کنکور سراسری 1402 نیز تنها معدل کتبی پایه دوازدهم تاثیر گذار خواهد بود و معدل پایه های دهم و یازدهم به صورت مستقیم تاثیری در کنکور سراسری ندارند.

آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد| کنکور 1403 و 1404

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1403 متفاوت خواهد بود و بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در آزمون 1403 معدل دو سال یازدهم و دوازدهم تاثیر گذار خواهند بود اما در آزمون سراسری 1404 ، علاوه بر معدل سال های یازدهم و دوازدهم ، معدل سال دهم نیز برای اعمال سوابق تحصیلی به میزان 60 درصد ، در نظر گرفته خواهد شد.

نتیجه گیری

با مطالعه این مطلب به این نتیجه می رسیم که در کنکور سراسری سال های 1401 ، 1402 و 1403 معدل سال دهم تاثیر مستقیم بر نتیجه آزمون ندارد ولی در کنکور 1404 ، معدل سال دهم نیز به عنوان سوابق تحصیلی داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد.

ضمن اینکه از کنکور 1402 به بعد ، میزان تاثیر معدل 60 درصد خواهد بود و سهم نمره کنکور به میزان 40 درصد می باشد. پس اگر هنوز دانش آموز هستید ، سعی در کسب نمرات بالا در امتحانات مخصوصا امتحانات نهایی سال دوازدهم داشته باشید زیرا نحوه اعمال سوابق تحصیلی بر خلاف کنکور سال های قبل ، به صورت قطعی خواهد بود یعنی اگر معدل پایینی داشته باشید ، تاثیر منفی در کنکور خواهد داشت و اگر معدلتان بالا باشد ، باعث بهتر شدن نمره نهایی شما خواهد شد.

سوالات متداول

  • آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد ؟

بله ، معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد که توضیحات بیشتر را در این مطلب ارائه کردیم.

  • میزان تاثیر معدل سال دهم در کنکور چقدر است ؟

هنوز در خصوص اینکه میزان تاثیر معدل سال دهم در کنکور چقدر باشد ، تصمیم گیری نشده است.

  • میزان تاثیر معدل در کنکور چقدر است ؟

در کنکور 1401 میزان تاثیر معدل 40 درصد و از کنکور 1402 به بعد میزان تاثیر معدل 60 درصد خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *