رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

 

رشته آموزش ابتدایی پر متقاضی ترین رشته تربیت معلم در میان داوطلبان است که هر ساله هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود. بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در رشته آموزش ابتدایی مایلند که این رشته را در دانشگاه پیام نور انتخاب کنند زیرا این دانشگاه شرایط پذیرش آسانی دارد و از نظر حضور در کلاس و غیبت ، سخت گیری زیادی ندارد. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی راجع به رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور هستید ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا کامل شما را راهنمایی کنیم.

معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

در دانشگاه پیام نور رشته های تحصیلی متنوعی ارائه می شوند که اکثرا نیز بدون کنکور هستند. این رشته ها از تمامی گروه های ریاضی ، فنی مهندسی ، علوم پایه ، علوم انسانی ، هنر و … هستند و شما با انتخاب این دانشگاه با طیف وسیعی از رشته های تحصیلی روبرو خواهید شد. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور همگی در مقطع کارشناسی پیوسته برگزار می شوند یعنی 4 سال تحصیل پیوسته منتهی به دریافت مدرک لیسانس دارند و هیچ یک از مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه برگزار می شوند.

مرتبط پیشنهاد میشود : شرایط معلم شدن با مدرک لیسانس

اما با وجود آنکه رشته های تحصیلی متنوعی در دانشگاه پیام نور هستند ، رشته آموزش ابتدایی در این دانشگاه ارائه نمی شود و شما اگر علاقه مند به تحصیل در این رشته هستید ، باید دانشگاه های بدون کنکور دیگری را همچون دانشگاه آزاد و دانشگاه غیرانتفاعی را انتخاب کنید ولی اگر می خواهید در دانشگاه پیام نور تحصیل کنید و پس از فارغ التحصیلی معلم ابتدایی شوید ، امکان انجام این کار وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ورود به شغل معلم ابتدایی با تحصیل در دانشگاه پیام نور

بالاتر توضیح داده شد که رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شود اما اگر می خواهید حتما در دانشگاه پیام نور تحصیل کنید و در نهایت معلم ابتدایی شوید ، می توانید در سایر رشته های این دانشگاه ثبت نام کنید و بعد از آنکه مدرک لیسانس خود را گرفتید ، با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به عنوان معلم ابتدایی استخدام شوید.

البته تمام رشته های دانشگاه پیام نور مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیستند و شما با تحصیل در رشته های علوم تربیتی ، فلسفه تعلیم و تربیت و روانشناسی می توانید رشته شغلی آموزگاری ابتدایی را در آزمون استخدامی آموزش و پرورش انتخاب کنید.

مرتبط پیشنهاد میشود : آیا با مدرک پیام نور میتوان معلم شد

برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مدرک لیسانس باید دارای حداکثر سن 35 سال باشید و همچنین بعد از شرکت در آزمون نیز اگر رتبه و نمره مناسبی کسب کنید ، برای مصاحبه از شما دعوت به عمل می آید که شامل مصاحبه کتبی و شفاهی و معاینات پزشکی است. بعد از برگزاری مصاحبه ، قبول شدگان نهایی اعلام می شود که برای آنها یک دوره مهارت آموزی قبل از ورود به شغل برگزار می گردد.

سوالات متداول

  • آیا رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه پیام نور ارائه می شود ؟

خیر ، دانشگاه پیام نور رشته آموزش ابتدایی را ارائه نمی کند.

  • شرایط قبولی در رشته آموزش ابتدایی به چه صورت است ؟

برای قبولی در رشته آموزش ابتدایی بدون کنکور به مدرک دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید نیاز است.

  • کدام دانشگاه ها رشته ها آموزش ابتدایی را ارائه میکنند ؟

دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی رشته آموزش ابتدایی بدون کنکور را ارائه می کنند.

  • از کدام یک از رشته های دانشگاه پیام نور می توان معلم ابتدایی شد ؟

شما با تحصیل در رشته هایی همچون روانشناسی ، علوم تربیتی و … در دانشگاه پیام نور و دریافت مدرک لیسانس می توانید در ازمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید و رشته شغلی آموزگاری ابتدایی را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *