انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور

انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور

 

انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور در صورتی که دانشجو شرایط لازم را داشته باشد و بتواند موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد را کسب کند ، امکان پذیر است. دانشگاه پیام نور به دلیل هزینه تحصیل کمتر و شرایط تحصیل به نسبت آسان تری که دارد ، دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب می کند و عده ای از دانشجویان دانشگاه آزاد نیز متقاضی انتقالی گرفتن به این دانشگاه هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور ، اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

شرایط انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می کند. رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه پیام نور متنوع هستند و تحصیل در این دانشگاه به نسبت دانشگاه آزاد ، شهریه کمتری دارد. همچنین بسیاری از واحد های دانشگاه پیام نور برای حضور دانشجویان در کلاس های درسی ، الزامی قرار نداده اند و دانشجویانی که شاغل هستند و امکان حضور در کلاس را ندارند ، می توانند فقط در امتحانات پایان ترم شرکت کنند و در انتها ، مدرک معتبر دریافت نمایند.

تمام این مزایا باعث شده است بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد به فکر انتقالی به دانشگاه پیام نور باشند و سوالی که برای این دسته از دانشجویان پیش می آید این است که آیا امکان انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور وجود دارد و در صورت امکان پذیر بودن ، شرایط آن به چه صورت است.

در پاسخ این سوال لازم است بدانید که انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور تنها در صورتی امکان پذیر است که دانشگاه مبدا و مقصد با درخواست دانشجو موافقت کند ضمن اینکه دانشجو باید تمام شرایط را داشته باشد که این شرایط به شرح زیر هستند :

  • دانشجویانی که به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد پذیرفته شده اند ، امکان نقل و انتقالی را ندارند و برای ورود به دانشگاه پیام نور ، باید از دانشگاه آزاد انصراف داده و ثبت نام دانشگاه پیام نور را انجام دهند.
  • انتقالی فقط در مقاطع تحصیلی همنام امکان پذیر است مثلا دانشجوی دوره کاردانی دانشگاه آزاد نمی تواند وارد دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور شود یا دانشجوی مقطع ارشد و دکتری ، امکان انتقالی به مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور را ندارد.
  • دانشجویان برای انتقالی به دانشگاه پیام نور در رشته تحصیلی مورد تقاضا ، باید از آخرین نفر پذیرفته شده در آن رشته ، رتبه بهتری داشته باشند.
  • متقاضیان انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور باید حداقل 12 واحد درسی با حداقل معدل 12 در دانشگاه مبدا گذرانده باشند.
  • در هر مقطع فقط یکبار امکان نققل و انتقالی وجود دارد.
  • دروس گذرانده شده در دانشگاه مبدا ، در دانشگاه مقصد معادل سازی خواهد شد و نیازی به گذراندن مجدد آنها نیست.
  • انتقال فرزندان هیات علمی فقط از طریق اداره کل خدمات آموزشی مقدور است، در این صورت هیات علمی در اولین نیمسال تحصیلی با مراجعه به سازمان سنجش، مجوز لازم را اخذ و به خدمات آموزشی ارائه خواهد داد.
  • انتقالی دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه انجام و از طریق اداره کل خدمات آموزشی اطلاع‌ رسانی می‌شود.

زمان ثبت درخواست انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور

دانشجویانی که متقاضی انتقالی از دانشگاه پیام نور به دانشگاه آزاد هستند ، حداکثر باید یک ماه و نیم یعنی 6 هفته مانده به شروع نیمسال تحصیلی ، برای ثبت درخواست خود اقدام نمایند و مدارک را به دانشگاه مقصد ارائه دهند.

پس از ثبت درخواست و تکمیل فرم های مربوطه و همچنین ارائه مدارک لازم ، درخواست دانشجو توسط هر دو دانشگاه مبدا و مقصد بررسی می شود و در صورت موافقت و مورد تایید قرار گرفتن درخواست دانشجو ، از نیمسال بعدی دانشجو وارد دانشگاه جدید خواهد شد. لازم به ذکر است که معادل سازی دروس توسط دانشگاه مقصد انجام شده و در کارنامه دانشجو ثبت می گردد.

سوالات متداول

  • آیا انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور امکان پذیر است ؟

بله ، دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند به دانشگاه پیام نور انتقالی بگیرند.

  • شرایط انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور چیست ؟

شرایط کامل انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور در این مطلب بررسی شد.

  • معدل لازم برای انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور چقدر است ؟

دارا بودن حداقل معدل 17 ، شرط معدل لازم برای انتقالی از دانشگاه آزاد به پیام نور است.

4 پاسخ
  1. نرجس می گوید:

    من براساس سوابق تحصیلی رفتم آزاد معدلمم ۱۷ و خورده ای شده میتونم انتقالی بگیرم برم پیام نور یا نه؟؟؟

    پاسخ
  2. بهمن آریامهر می گوید:

    سلام من کاردانی حسابداری از دانشگاه آزاد گرفتم با معدل 15الان امکانش هست برای کارشناسی پیام نور ثبت نام کنم در شته ی بجز حسابداری

    پاسخ
    • فاطمه می گوید:

      سلام
      خیر،دانشگاه پیام نور مدرک کاردانی را قبول نمی کند و باید از پایه و ترم اول ثبت نام کرد.

      پاسخ
    • اسما می گوید:

      سلام، من دانشجوی مقطع کارشناسی رشته حقوق دانشگاه آزاد هستم خواستم بگم امکان انتقال به دانشگاه پیام نور هست؟
      البته ورودی بدون آزمون محسوب میشم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *