دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری

دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری

 

دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری زیاد هستند و با توجه به تقاضای بسیاری که برای رشته حسابداری وجود دارد ، این رشته را واحدهای بسیاری از دانشگاه آزاد ارائه می نمایند تا اکثر متقاضیان بتوانند پذیرش بگیرند. این رشته در تمام واحد های ارائه دهنده فقط به صورت بدون کنکور ارائه می شود و شما برای پذیرش نیاز به شرکت در هیچ آزمونی ندارید و تنها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری آشنا شوید.

لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته های تحصیلی محبوب و پر متقاضی در میان داوطلبان است که هر ساله توسط دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه علمی کاربردی و سایر دانشگاه به صورت بدون کنکور ارائه می شود. بیشترین ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه آزاد است که در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی ارائه می شود و داوطلبان با هر نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می توانند وارد این رشته در یکی از مقاطع شوند.

مرتبط پیشنهاد میشود : ادامه تحصیل با مدرک کاردانی

دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری بسیار زیاد هستند و تقریبا اکثر واحد های دانشگاه آزاد در تمام استان ها و شهرها، دارای رشته حسابداری هستند اما ظرفیت پذیرش آنها متفاوت است و همچنین در مقاطع تحصیلی مختلفی ارائه می شود.

برای اطلاع از اینکه کدام یک از واحد های دانشگاه آزاد استان محل سکونت شما دارای رشته حسابداری است ، توصیه می شود دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سنجش دانشگاه آزاد دانلود و بررسی کنید. این دفترچه برای هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت مجزاست و شما با توجه به آخرین مدرک تحصیلی که دارید مجاز به ثبت نام یکی از این مقاطع می باشید و باید دفترچه مربوط به آن مقطع را بررسی کنید.

برخی از دانشگاه های آزاد دارای رشته  حسابداری به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
  • دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس
  • و …

مرتبط پیشنهاد میشود : کاردانی پیوسته چیست

شرایط ثبت نام دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری

برای ثبت نام دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری باید از شرایطی برخوردار باشید که این شرایط با توجه به مقطعی که انتخاب می کنید ، متفاوت است. ثبت نام رشته حسابداری بدون کنکور دانشگاه آزاد شرط معدل ندارد و شما با هر معدلی امکان ثبت نام دارید اما با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد متقاضیان است ، الویت پذیرش با داوطلبانی خواهد بود که معدل بالاتری دارند.

شرایط ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته حسابداری در دانشگاه ازاد به شرح زیر است :

  • مقطع کاردانی پیوسته : ارائه مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای و یا مدرک دیپلم نظام قدیم
  • مقطع کاردانی ناپیوسته : ارائه مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای و مدرک دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی رشته های نظری و فنی حرفه ای
  • مقطع کارشناسی پیوسته : ارائه مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای و مدرک دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی رشته های نظری و فنی حرفه ای
  • مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارائه مدرک کاردانی

با داشتن یکی از مدارک تحصیلی گفته شده می توانید ثبت نام مقطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته را انجام دهید.

شهریه رشته حسابداری در دانشگاه آزاد

میزان شهریه رشته حسابداری در دانشگاه آزاد با توجه به سال ورود به دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی تعیین می شود. سالانه حدود 15 الی 20 درصد میزان شهریه دانشگاه آزاد در تمام رشته های تحصیلی افزایش می یابد و در حال حاضر شهریه رشته حسابداری حدود 2/5 الی 3/5 میلیون تومان است که مقطع کارشناسی شهریه بیشتری دارد.

شما به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد دو بار در سال می بایست شهریه را بپردازید که یکبار برای ترم مهر و یکبار برای ترم بهمن است. شهریه ثابت معمولا در ابتدای هر ترم و پیش از شروع انتخاب واحد دریافت می شود و برای پرداخت شهریه متغیر نیز تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت وجود دارد.

سوالات متداول

  • دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری کدام دانشگاه ها هستند ؟

اکثر واحد های دانشگاه آزاد رشته حسابداری را ارائه می کنند.

  • شرایط پذیرش دانشگاه های آزاد دارای رشته حسابداری به چه صورت است ؟

دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با مقطع مورد تقاضا ، مهم ترین شرط پذیرش رشته حسابداری در دانشگاه آزاد است.

  • معدل لازم برای رشته حسابداری دانشگاه آزاد چقدر است ؟

پذیرش بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه آزاد شرط معدل ندارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *