آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

 

بسیاری از علاقه مندان به شغل معلمی که تمایلی به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای ورود به شغل معلمی را ندارند این سوال را می پرسند کهآیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد و شرایط معلم شدن با مدرک این دانشگاه به چه صورت است. در دانشگاه آزاد رشته های زیادی چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند که در میان این رشته ها ، برخی از رشته های تربیت معلم نیز جا دارند. در ادامه این مطلب چزئیات بیشتری از تربیت معلم دانشگاه آزاد توضیح داده خواهد شد.

آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد

رشته های تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شوند که علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه لازم است در کنکور سراسری یکی از گروه های ازمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان شرکت نمایند و بر اساس گروه آزمایشی که انتخاب کرده اند و همچنین رتبه ای که در کنکور کسب کرده اند ، وارد یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان شوند. بنابراین اگر می خواهید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید حتما باید در کنکور شرکت نمایید و رتبه مناسبی را هم به دست آورید ولی در مقابل این سختی ها ، استخدام شما پس از فارغ التحصیلی قطعی خواهد بود و جذب آموزش و پرورش می شوید.

مرتبط پیشنهاد میشود : آیا با مدرک پیام نور میتوان معلم شد ؟ راهنمای کامل

اما ارائه رشته های تربیت معلم فقط محدود به دانشگاه فرهنگیان نیست و در دانشگاه آزاد نیز تعدادی از این رشته ها ارائه می شوند. تفاوتی که تربیت معلم دانشگاه آزاد با تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان دارد این است که دارندگان مدرک لیسانس تربیت معلم دانشگاه آزاد ، استخدام نمی شوند و باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت داشتن شرایط لازم ، می توانند جذب سازمان آموزش و پرورش شوند.

رشته های تربیت معلمی که در دانشگاه آزاد ارائه می شوند همگی بدون کنکور هستند یعنی نیازی نیست که شما در هیچ آزمونی شرکت نمایید و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی گزینش می شوید. این رشته ها در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند و تحصیل پیوسته در آنها وجود ندارد.

مرتبط پیشنهاد میشود : برای معلم شدن چند سال باید درس خواند ؟

شرایط ورود به رشته تربیت معلم دانشگاه آزاد

همانطور که بالاتر ذکر شد ، رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند و تحصیل پیوسته در این رشته ها امکان پذیر نیست. بنابراین شما ابتدا باید ثبت نام دوره کاردانی را انجام دهید و بعد از دو سال تحصیل و دریافت مدرک فوق دیپلم ، برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته جهت دریافت مدرک لیسانس اقدام کنید.

برای ورود به مقطع کاردانی ناپیوسته رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد به یکی از مدارک زیر نیاز دارید :

  • مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای
  • مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های نظری و فنی حرفه ای + مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم

همچنین برای ورود به مقطع کارشناسی ناپیوسته دارا بودن مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم الزامی است و اگر می خواهید با شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش وارد شغل معلمی شوید ، باید رشته تحصیلی مدرک فوق دیپلم و لیسانس شما یکسان باشد.

مرتبط پیشنهاد میشود : برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند؟ 

معرفی رشته های تربیت معلم آزاد

لیست رشته های تربیت معلم آزاد که در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند به شرح زیر هستند :

اسامی رشته های تربیت معلم دانشگاه آزاد به شرح زیر هستند :

  • آموزش و پرورش ابتدایی
  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش زبان و ادبیات فارسی
  • آموزش دینی و عربی
  • آموزش ریاضی
  • آموزش علوم تجربی

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با مدرک دانشگاه آزاد

بعد از دریافت مدرک لیسانس خود با توجه به رشته ای که تحصیل کرده اید می توانید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید. البته این آزمون دارای شرایطی می باشد که از جمله آن ، دارا بودن حداکثر سن 35 سال تمام برای دارندگان مدرک لیسانس است.

سوالات متداول

  • آیا با مدرک دانشگاه آزاد میتوان معلم شد ؟

بله ، با مدرک دانشگاه آزاد امکان معلم شدن وجود دارد.

  • شرایط معلم شدن با مدرک دانشگاه آزاد چگونه است ؟

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تدریس در مدارس غیرانتفاعی از جمله راه های معلم شدن با مدرک دانشگاه آزاد است.

1 پاسخ دادن
  1. پریا می گوید:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم فرق کسی که لیسانس رشته مثلا مهندسی صنایع گرفته و میخواد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنه و اونی که یکی از رشته های تربیت معلم در دانشگاه آزاد خونده و این هم میخواد در آزمون استخدامی شرکت کنه چی هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *