برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند

برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند

 

برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند ؟ بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری به تحصیل در رشته تربیت بدنی و ورود به شغل معلم ورزش یا دبیر تربیت بدنی علاقه مند هستند و به دنبال راه های تحصیل و ورود به این شغل می باشند.

رشته تربیت بدنی و رشته علوم ورزشی در دانشگاه های بسیاری ارائه می شوند که امکان ورود به شغل معلم ورزش با تحصیل در این رشته ها وجود دارد که شرایط ورود به شغل با توجه به دانشگاهی که شما برای تحصیل انتخاب می کنید ، متفاوت است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این شرایط بپردازیم.

برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، برای معلم ورزش شدن دو رشته تحصیلی را می توان در دانشگاه انتخاب کرد که عبارتند از رشته تربیت بدنی و رشته علوم ورزشی. این دو رشته در دانشگاه های مختلفی ارائه می شوند که شما از طریق کنکور سراسری و یا بر اساس سوابق تحصیلی می توانید در آنها پذیرفته شوید.

مرتبط پیشنهاد میشود : تغییر رشته از تربیت بدنی به پرستاری

اگر بخواهید از طریق کنکور سراسری وارد رشته تربیت بدنی یا رشته علوم ورزشی شوید ، می بایست در کنکور سراسری یکی از گروه های ریاضی ، تجربی و انسانی شرکت نمایید و سپس با توجه به رتبه ای که کسب می کنید ، شانس قبولی در یکی از دانشگاه ها را خواهید داشت.

رشته تربیت بدنی تحت عنوان آموزش تربیت بدنی فقط در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود و شما برای ورود به این رشته در دانشگاه فرهنگیان باید بتوانید حداقل تراز 6500 را در کنکور کسب نمایید ضمن اینکه نیازمند شرکت در مصاحبه ، تست ورزش و معاینات پزشکی می باشد ولی در مقابل تمام سخت گیری هایی که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان وجود دارد ، پس از فارغ التحصیلی به عنوان دبیر تربیت بدنی استخدام آموزش و پرورش خواهید شد و از مزایای استخدام رسمی بهره مند می شوید.

سایر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است :

  • ارائه مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم + پیش دانشگاهی نظام قدیم
  • دارا بودن حداقل معدل کل دیپلم 15 و بالاتر
  • دارا بودن حداکثر سن 24 سال تمام
  • بومی بودن داوطلب

ولی اگر نمی خواهید در کنکور شرکت کنید و یا رتبه مناسبی را کسب نکرده اید ، شاخه های تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شوند که شما می توانید در یکی از دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی و سایر دانشگاه های بدون کنکور ، این رشته را بر اساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری ، انتخاب کنید و پذیرفته شوید.

اما در این روش تحصیل بر خلاف دانشگاه فرهنگیان ، استخدام نخواهید شد و فقط مدرک لیسانس یا فوق دیپلم می توانید دریافت کنید. لازم به ذکر است که رشته علوم ورزشی هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی ارائه می گردد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند ، باید وارد رشته تربیت بدنی یا علوم ورزشی شوید و اگر می خواهید از طریق کنکور این رشته ها را انتخاب کنید ، لازم است در دبیرستان یکی از رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی را بخوانید.

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای معلم ورزش شدن

اگر نتوانید با شرکت در کنکور وارد رشته آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان شوید ، می توانید این رشته را بدون کنکور تحصیل کنید و پس از دریافت مدرک لیسانس در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید.

البته این آزمون نیز شرایط سنی دارد که برای مدرک لیسانس حداکثر سن 35 سال تمام است. عنوان شغلی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موجود است ، دبیر تربیت بدنی می باشد که مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی برای این شغل مورد پذیرش می باشد.

سوالات متداول

  • برای معلم ورزش شدن چه رشته ای باید خواند ؟

رشته های علوم ورزشی و تربیت بدنی مورد نیاز ورود به شغل معلم ورزشی است.

  • رشته علوم ورزشی در کدام دانشگاه ها ارائه می شود ؟

رشته علوم ورزشی در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می شود.

  • آیا برای معلم ورزش شدن حتما باید در کنکور سراسری شرکت کرد ؟

خیر ، رشته های مربوط به شغل معلم ورزشی به صورت بدون کنکور نیز ارائه می شوند.

9 پاسخ
  1. اسماعیل عیسوی نژاد می گوید:

    با سلام آیا با مدرک فوق دیپلم عمران ولیسانس در حال تحصیل برای معلم ورزش آموزش و پرورش .امکان دارد .؟

    پاسخ
  2. کمیل می گوید:

    سلام آیا با دارا بودن مدرک دیپلم کاردانش نظام قدیم میتوانیم در دانشگاه این رشته رو تحصیل کنیم ومعلم ورزش شویم

    پاسخ
  3. روح الله می گوید:

    فقط دانشگاه فرهنگیان بروید .اگه از طریق آزمون استخدامی بخواهید معلم ورزش بشوید .خیلی خیلی سخت است چون سهمیه کم است مثلا هر استان2نفر بعضی استان هم صفر.

    پاسخ
  4. م می گوید:

    سلام آیا میشه با لیسانس مدیریت بازرگانی فارق التحصیل دانشگاه پیام نور ، در آزمون استخدامی معلم ورزش شدن شرکت کرد؟خودمم مربی ایروبیک هستم با این شرایط میشه؟

    پاسخ
  5. هادی می گوید:

    الان دارم کاردانی کامپیوتر میخونم میشه برم معلم ورزش شدن در فرهنگیان چطوری میشه باید از اول بخونم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *