برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند

برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند

 

برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند ؟ بسیاری از دانش آموزان از همان دوران دبیرستان که رشته ریاضی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند به دنبال ورود به شغل معلمی ریاضی و تدریس در مدارس هستند. راه های مختلفی برای ورود به شغل معلمی وجود دارد و علاقه مندان از زمان شرکت در کنکور و حتی پس از فارغ التحصیلی می توانند برای ورود به این شغل اقدام کنند ولی مهم است که بدانند چه رشته ای را باید تحصیل کنند و در چه آزمون هایی شرکت نمایند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم که برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند.

برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند

برای معلم ریاضی شدن باید در رشته مرتبط با این شغل تحصیل کنند که شامل رشته های ریاضی و آمار هستند. این رشته ها در دانشگاه های مختلف شرایط تحصیل و پذیرش متفاوتی دارند و شما با توجه به اینکه انتخاب می کنید در کنکور شرکت کنید یا نه ، دانشگاه محل تحصیل شما مشخص می شود.

مرتبط پیشنهاد میشود: برای معلم شدن چند سال باید درس خواند ؟

اگر بخواهید پس از فارغ التحصیل شدن شرایط استخدام راحت تری داشته باشید و بلافاصله پس از دریافت مدرک لیسانس خود جذب کار شوید ، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان گزینه مناسبی برای شماست. این دانشگاه رشته های تربیت معلم را در گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می نماید که در گروه ریاضی رشته هایی همچون آموزش ریاضی و آموزش فیزیک موجود هستند. شما برای ورود به رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور ریاضی شرکت کنید و با کسب حداقل تراز 6500 و بالاتر ، شانس دعوت به مصاحبه داشته باشید. البته دانشگاه فرهنگیان در مقابل مزایای استخدامی که دارد ، شرایط پذیرش سخت تری نیز دارد و متقاضیان باید دارای حداقل معدل کل 14 و بالاتر و حداکثر سن 24 سال تمام باشند.

بنابراین یکی از راه های معلم ریاضی شدن ، ورود به دانشگاه فرهنگیان و تحصیل در رشته آموزش ریاضی است. با تحصیل در این دانشگاه که مدت 4 سال زمان تحصیل دارد ، از مزایای زیادی بهره مند خواهید شد که از جمله آنها دریافت حقوق دانشجویی از همان ابتدای ورود به دانشگاه به صورت ماهانه است. پس از فارغ التحصیلی نیز نیاز به شرکت در آزمون استخدامی نیست و در سازمان آموزش و پرورش به صورت رسمی استخدام می شوید.

شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای معلم ریاضی شدن

به جزء تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، راه دیگری برای معلم ریاضی شدن وجود دارد که شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. این آزمون هر ساله برگزار می شود و رشته های زیادی را شامل می شود. دبیری ریاضی از جمله شغل های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش است اما فقط دارندگان مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته های ریاضی و آمار مورد تایید این شغل می باشد.

مرتبط پیشنهاد میشود : شرایط معلم شدن با مدرک لیسانس

پس اگر علاقه ای به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ندارید و یا واجد شرایط این دانشگاه نمی باشید ، می توانید در رشته های ریاضی و آمار که هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور توسط دانشگاه های مختلف ارائه می شوند ، تحصیل کنید و بعد از دریافت مدرک لیسانس خود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید.

رشته های ریاضی و آمار در دانشگاه های آزاد و پیام نور بدون کنکور هستند و فقط بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته ها پذیرش انجام می گیرد. شما با مدرک دیپلم نظام جدید هر رشته ای می توانید وارد رشته های بدون کنکور ریاضی و آمار شوید و اگر مدرک دیپلم شما نظام قدیم است ، ملزم به ارائه مدرک پیش دانشگاهی نیز می باشید.

در این رابطه پپیشنهاد میشود : شرایط سنی معلم شدن 

لازم به ذکر است که آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز دارای شرایطی می باشد که از مهم ترین آنها ، دارا بودن حداقل مدرک لیسانس و همچنین داشتن حداکثر سن 35 سال تمام برای دارندگان مدرک لیسانس است.

سوالات متداول

  • برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند ؟

برای معلم ریاضی شدن باید در رشته های مرتبط مثل ریاضی ، آمار و … تحصیل کنید.

  • آیا برای معلم ریاضی شدن نیاز به شرکت در آزمون است ؟

آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک لیسانس رشته ریاضی جهت ورود به شغل معلم ریاضی برگزار می شود.

  • برای معلم ریاضی شدن می توان بدون کنکور تحصیل کرد ؟

بله شما می توانید با پذیرش بدون کنکور در رشته های ریاضی و آمار و شرکت در آزمون استخدامی ، بدون شرکت در کنکور وارد شغل معلم ریاضی شوید.

2 پاسخ
  1. پروین می گوید:

    سلام
    آیا رشته آمار از بین رشته های متقاضی معلم ریاضی حذف شده؟
    داخل دفترچه نیست .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *