نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد

 

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که رضایت کافی از دانشگاه محل قبولی خود ندارند و می خواهند وارد دانشگاهی دیگر شوند ، بدین صورت است که این دسته از دانشجویان باید در سایت منادا درخواست خود را ثبت نمایند و سپس منتظر بررسی درخواست خود توسط دانشگاه مبدا و مقصد باشند و در صورتی که مدارک کامل را ارائه دهند و از شرایط کافی برخوردار باشند ، با درخواست آنها موافقت می شود و می توانند از ترم جدید وارد دانشگاه مورد تقاضای خود شوند. در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری از شرایط و نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بررسی خواهد شد.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد 1400

دانشگاه آزاد اسلامی همچون سایر دانشگاه ها ، هر ساله شرایطی را فراهم می سازد تا دانشجویانی که درخواست تغییر محل تحصیل به دانشگاه دیگری را دارند ، بتوانند انتقالی بگیرند. البته دانشجویان متقاضی انتقالی باید از شرایطی برخوردار باشند و مدارک لازم را ارائه دهند تا با درخواست آنها موافقت شود. شرایط انتقالی گرفتن در تمام مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد فراهم می باشد و دانشجویان تمام این مقاطع در کلیه رشته های تحصیلی علوم انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پزشکی و … می توانند انتقالی بگیرند.

ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن شرایط زیر انجام می گیرد :

  • دانشجویان آقا برای انتقالی گرفتن در دانشگاه آزاد نباید از نظر نظام وظیفه مشکلی داشته باشند.
  • دانشجویان متقاضی انتقالی حداقل باید یک ترم در دانشگاه محل پذیرفته شده تحصیل کرده باشند و امکان دریافت انتقالی در ترم یک وجود ندارد.
  • دانشجویانی که بر اساس سوابق تحصیلی و به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه شده اند ، امکان دریافت انتقالی را ندارند.
  • در هر یک از مقاطع تحصیلی فقط یکبار امکان انتقالی گرفتن وجود دارد.
  • دانشجویان واحد ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد فقط می توانند به دوره های ظرفیت خودگردان انتقالی بگیرند.
  • دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد امکان انتقالی به دوره های حضوری را ندارند.
  • دانشجویان پژوهش محور مجاز به دریافت انتقالی نیستند.

علاوه بر موارد فوق که شرایط عمومی دریافت انتقالی دانشگاه آزاد هستند ، یکسری شرایط اختصاصی برای انتقالی این دانشگاه وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد :

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس ازدواج و طلاق

دانشجویان خانم که در زمان تحصیل ازدواج دائم کنند ، در صورت ارائه مدارک لازم امکان انتقالی به شهر محل سکونت یا محل اشتغال همسر خود را دارند. همچنین دانشجویان خانم که حین تحصیل طلاق می گیرند ، می توانند با ارائه مدارک لازم به دانشگاه ، انتقالی بگیرند.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران

 آزادگان ، اسرا ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها و همچنین دانشجویان شاهد (پدر، مادر، همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر) امکان انتقالی گرفتن در دانشگاه آزاد را دارند و باید مدارک مربوط به سهمیه خود را جهت دریافت انتقالی ، ارائه کنند.

همچنین جانبازان 5 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها، خواهر و برادر شهید، رزمندگان دارای حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهر ماه سال 67 و همسر و فرزندان آن ها می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به هر یک از واحدهای دانشگاهی، امکان میهمانی گرفتن را دارند.

ناگفته نماند که مجوز انتقال و میهمانی افراد با شرایط مذکور، پس از تایید بنیاد شهید و کمیسیون ایثارگران سازمان مرکزی دانشگاه صادر می شود.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد افراد باردار ، بیمار و معلول

دانشجویان که دچار معلولیت جسمی و حرکتی شدید هستند ، همچنین دانشجویان نابینا و ناشنوای شدید که معلولیت این دسته از دانشجویان مورد تایید سازمان بهزیستی و کمیسیون پزشکی و کمیسیون نقل و انتقال دانشگاه می باشد ، می توانند مجوز میهمانی دائم را دریافت کنند.

ضمن اینکه دانشجویان دارای بیماری صعب العلاج مانند ام اس، سرطان و … امکان دریافت میهمانی دائم را دارند. همچنین میهمانی دانشجویان خانمی که باردار هستند به هر یک از واحدهای دانشگاهی ، امکان پذیر است و دانشجویان خانم تا سال اول شیردهی نیز می توانند میهمانی بگیرند.

علاوه بر دانشجویان فوق ، دسته ای دیگر از دانشجویانی که دچار بیماری هستند و امکان بهره مندی از خدمات درمانی در محل تحصیل برای آنها وجود ندارد ، می توانند مهمانی بگیرند.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس چند دانشجویی

اگر در یک خانواده بیشتر از یک دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل باشد ، امکان میهمانی هر کدام از آنها در دانشگاه فراهم است ولی باید مورد تایید دانشگاه های مبدا و مقصد باشند.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس فوت والدین، همسر و فرزند

دانشجویانی مجردی که پس از پذیرش در دانشگاه پدر یا مادر آنها فوت می کند و یا دانشجویان متاهلی که همسر یا فرزند خود را از دست می دهند ، می توانند با ارائه مدارک لازم ، مهمانی دانشگاه آزاد را بگیرند.

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس جدول هم ترازی

نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد بر اساس جدول همترازی بدین صورت است که واحد های دانشگاه آزاد در 5 دسته ، طبقه بندی می شوند و دانشجویان می توانند به دانشگاه های هم سطح یا سطح پایین تر از دانشگاه خود انتقالی بگیرند. مثلا دانشجویان دانشگاه های سطح دو می توانند به دانشگاه های سطح 2 ، 3 ، 4 و 5 انتقالی بگیرند و مجاز به انتقالی به دانشگاه های سطح یک نیستند.

سوالات متداول

  • نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟

جزئیات کامل نحوه انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد در این مطلب بررسی شد.

  • زمان انتقالی دانشگاه آزاد چه تاریخی است ؟

انتقالی دانشگاه آزاد یکبار برای مهرماه و یکبار برای بهمن ماه انجام می شود.

  • ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد در کدام سامانه انجام می گیرد ؟

دانشجویان دانشگاه آزاد که متقاضی انتقالی هستند باید از طریق سامانه منادا برای ثبت نام اقدام نمایند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *