هزینه انتقالی دانشگاه آزاد

هزینه انتقالی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای ثبت نام انتقالی باید هزینه بپردازند تا درخواست آنها توسط سامانه منادا و همچنین دانشگاه های مبدا و مقصد بررسی گردد. هزینه انتقالی دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی تفاوت دارد همچنین دانشجویانی که شرایط مهمان شدن در دانشگاه آزاد را دارند نیز باید هزینه متفاوتی بپردازند. در ادامه این مطلب به بررسی هزینه انتقالی دانشگاه آزاد و همچنین هزینه مهمان شدن این دانشگاه می پردازیم.

هزینه انتقالی دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد در سایت منادا انجام می گیرد و دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی این دانشگاه باید به سایت مذکور مراجعه کرده و با ارائه مدارک و تکمیل فرم با اطلاعات خواسته شده ، ثبت نام خود را انجام دهند. البته سایت منادا فقط دو بار در سال برای ثبت نام انتقالی فعال است که یکبار برای ترم مهر بوده و یکبار دیگر برای انتقالی نیمسال دوم باز می شود.

دانشجویان در زمان ثبت نام انتقالی باید هزینه ای نیز تحت عنوان هزینه بررسی مدارک بپردازند و در صورتی که هزینه پرداخت نشود ، درخواست دانشجو بررسی نخواهد شد. میزان هزینه انتقالی دانشگاه آزاد در هر یک از مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و سایر مقاطع ، به شرح زیر می باشد :

  • مقطع کاردانی پیوسته : 600 هزار تومان
  • مقطع کاردانی ناپیوسته : 600 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی پیوسته : 900 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی ناپیوسته : 900 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی ارشد : 1/5 میلیون تومان
  • مقطع دکتری تخصصی : 4‌ میلیون تومان

زمان پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه آزاد

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد ، ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد دو بار در سال انجام می گیرد که یکبار برای ترم مهر و یکبار برای ترم بهمن می باشد. دانشجویانی که تقاضای انتقالی در ترم مهر دارند ، باید در تیرماه برای ثبت نام اقدام نمایند و زمان پرداخت هزینه نیز در این ماه می باشد. همچنین دانشجویان متقاضی انتقالی بهمن ماه ، از 1 الی 30 آذرماه فرصت دارند که هزینه انتقالی دانشگاه آزاد را بپردازند.

هزینه مهمانی دانشگاه آزاد 1400

دانشگاه آزاد علاوه بر فراهم کردن شرایط انتقالی ، تسهیلات مهمانی را نیز در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد و آن دسته از دانشجویانی که شرایط انتقالی را دارند ، می توانند میهمانی بگیرند مثلا دانشجویان خانم باردار یا شیرده ، فقط می توانند مهمانی بگیرند و امکان انتقالی دائم برای آنها فراهم نیست.

دانشجویانی که مهمانی دریافت می کنند نیز باید هزینه بپردازند که هزینه مهمانی دانشگاه آزاد 1400 به صورت زیر می باشد :

  • مقطع کاردانی پیوسته : 250 هزار تومان
  • مقطع کاردانی ناپیوسته : 250 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی پیوسته : 400 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی ناپیوسته : 400 هزار تومان
  • مقطع کارشناسی ارشد : 800 هزار تومان
  • مقطع دکتری تخصصی : 1/5 میلیون تومان

شهریه انتقالی و مهمانی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که به واحد های دیگری از دانشگاه آزاد اسلامی انتقالی یا میهمانی گرفته اند ، همانند سایر دانشجویان باید شهریه بپردازند که شهریه دانشجویان انتقالی برابر با شهریه ثابت و متغیر مصوب واحد مقصد است و نیازی به پرداخت شهریه به دانشگاه مبدا نیست. اما دانشجویانی که میهمان هستند ، باید به دانشگاه مبدا شهریه ثابت بپردازند ضمن اینکه موظف به پرداخت شهریه ثابت و متغیر به دانشگاه مقصد هستند.

دانشجویان در زمان انتقالی باید با دانشگاه محل تحصیل قبلی خود تسویه حساب کامل کنند و در صورتی که بدهی داشته باشند ، مجاز به ثبت درخواست نیستند ضمن اینکه دانشگاه تقاضای انتقالی دانشجویان دارای بدهی بررسی نمی کند. لازم به ذکر است که پیش از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه آزاد ، اطمینان حاصل کنید که رشته تحصیلی مدنظرتان در دانشگاه مقصد ارائه می گردد.

سوالات متداول

  • هزینه انتقالی دانشگاه آزاد چقدر است ؟

هزینه انتقالی دانشگاه آزاد در مقاطع تحصیلی مختلف ، متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • چه زمانی باید هزینه انتقالی دانشگاه آزاد پرداخت شود ؟

دانشجویان باید در زمان ثبت نام انتقالی ، هزینه را بپردازند.

  • شهریه انتقالی دانشگاه آزاد چگونه محاسبه می شود ؟

شهریه دانشجویان انتقالی دانشگاه آزاد برابر با شهریه ثابت و متغیر مصوب دانشگاه مقصد است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *