با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند

با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند

 

با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند ؟ رشته پرستاری به دلایلی همچون بازار کار مساعد در میان رشته های پیراپزشکی بسیار محبوب است و هر ساله علاوه بر داوطلبان کنکور تجربی ، بسیاری از داوطلبان با مدرک دیپلم سایر رشته ها نیز تقاضای تحصیل در این رشته را دارند. پذیرش در رشته پرستاری عمدتا به صورت باکنکور انجام می گیرد اما در سال های گذشته پذیرش بدون کنکور نیز در این رشته داشته ایم و این فرصت برای علاقه مندان فراهم شد بر اساس سوابق تحصیلی قبول شوند.  در ادامه این مطلب به بررسی این سوال که آیا با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند را بررسی خواهیم کرد.

آیا با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند

رشته پرستاری از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی است که به دلیل تقاضای زیاد برای این رشته ، در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان ، دانشگاه آزاد و ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد با ظرفیت پذیرش های متفاوت ارائه می گردد. همانطور که بالاتر نیز گفته شد ، پذیرش در رشته پرستاری در بیشتر سال ها به صورت با کنکور انجام می گیرد اما در سال های گذشته شاهد پذیرش بدون کنکور در این رشته نیز بوده ایم که شرایط پذیرش بدون کنکور متفاوتی داشته است.

در این رابطه بخوانید : با دیپلم فنی میشه روانشناسی خوند ؟

قبولی پرستاری از طریق کنکور با دیپلم فنی

اگر می خواهید با شرکت در کنکور سراسری تجربی و انجام انتخاب رشته وارد رشته پرستاری شوید ، مدرک دیپلم فنی شما باید نظام جدید باشد یعنی مدرک دیپلم دوازدهم داشته باشید. در صورتی هم که مدرک دیپلم فنی شما نظام قدیم است ، ملزم به ارائه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز می باشید و در غیر این صورت اجازه ثبت نام نخواهید داشت.

اگر دارای مدرک دیپلم نظام قدیم و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستید ، می توانید با مراجعه به مدارس بزرگسال و شرکت در امتحانات دروس تخصصی رشته تجربی ، مدرک پیش دانشگاهی بگیرید و سپس در کنکور ثبت نام کنید. همچنین در صورت تمایل به دریافت مدرک کاردانی ، می توانید در دانشگاه هایی همچون علمی کاربردی و دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنید و پس از دو سال تحصیل ، مدرک کاردانی به شما ارائه می گردد.

در این رابطه پیشنهاد میشود : با دیپلم فنی میشه کنکور تجربی داد ؟ 

لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای شرکت در کنکور تجربی با مدرک دیپلم غیر رشته تجربی ندارید ضمن اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور شامل حال شما نمی شود زیرا طبق اعلام سازمان سنجش ، دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در صورت شرکت در کنکور سراسری ، از تاثیر سوابق تحصیلی معاف هستند.

قبولی پرستاری بدون کنکور با دیپلم فنی

در سال های گذشته رشته پرستاری بدون کنکور با ظرفیت پذیرش محدود و فقط در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ارائه می گردید و احتمال آنکه در سال های آینده نیز ارائه شود ، وجود دارد. پذیرش در رشته پرستاری بدون کنکور با شرط معدل کتبی دیپلم بالای 15 انجام می گیرد ضمن اینکه داوطلب باید بومی آن استان باشد. مثلا اگر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز این رشته بدون کنکور ارائه شود ، فقط داوطلبان استان آذربایجان شرقی می توانند در آن پذیرش بگیرند.

قانون مهم پذیرش رشته های پیراپزشکی بدون کنکور این است که فقط دارندگان مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی می توانند ثبت نام کنند و در نتیجه شما با داشتن مدرک دیپلم فنی ، امکان پذیرش ندارید.

 

مرتبط پیشنهاد میشود : با دیپلم فنی میشه کنکور ریاضی داد ؟

نتیجه گیری

با مطالعه مطالب فوق به نتایج زیر می رسیم :

  • اگر دارای مدرک دیپلم نظام جدید فنی هستید ، هیچ مشکلی برای شرکت در کنکور تجربی و قبولی در رشته پرستاری ندارید و شرط معدل نیز برای شما اعمال نمی شود.
  • اگر دارای مدرک دیپلم نظام قدیم فنی هستید ، باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ارائه کنید تا مجاز به ثبت نام کنکور تجربی شوید و تاثیر سوابق تحصیلی نیز برای شما وجود ندارد.
  • با مدرک دیپلم فنی نظام قدیم و نظام جدید ، امکان پذیرش بدون کنکور در رشته پرستاری وجود ندارد.

سوالات متداول

  • آیا با دیپلم فنی میشه پرستاری خوند ؟

بله ، امکان پذیرش در رشته پرستاری با دیپلم فنی وجود دارد.

  • آیا با دیپلم فنی می توان در رشته پرستاری بدون کنکور پذیرش گرفت ؟

رشته پرستاری بدون کنکور به صورت محدود ارائه می شود و از میان دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی پذیرش انجام می گیرد.

  • آیا با دیپلم فنی نظام قدیم امکان پذیرش در رشته پرستاری وجود دارد ؟

دارندگان دیپلم فنی نظام قدیم در صورتی می توانند وارد رشته پرستاری شوند که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز داشته باشند.

7 پاسخ
  1. محدثه می گوید:

    سلام وقت بخیر
    من دوران دبیرستان معماری خوندم کار و دانش و چندتا درس افتاده داشتم حالا پاس کردمشون ولی میخوام ورودی بهمن برم دانشگاه اما میخوام تغییر رشته بدم به پرستاری میخوام برم دانشگاه ازاد میشه راهنماییم کنید ببینم امکانش آیا؟؟

    پاسخ
  2. سیروان می گوید:

    عزیزانی که با مدرک دیپلم فنی و کاردانش مایل به کنکور پرستاری هستن
    بله میشه کنکور داد ولی با شرایط خودش.

    پاسخ
  3. سلوا می گوید:

    سلام
    من دیپلم فنی دارم ولی می‌خوام پرستاری بخونم شرایط شرکت تو کنکور تجربی رو میدونید ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *