با دیپلم فنی میشه حقوق خوند

 

آیا با دیپلم فنی میشه حقوق خوند ؟ احتمالا شما هم مدرک دیپلم یکی از رشته های فنی حرفه ای را دارید ولی علاقه مندید به رشته حقوق تغییر رشته دهید و در این رشته تحصیلات خود را ادامه دهید. حقوق یکی از رشته های گروه علوم انسانی محسوب می شود که در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه روزانه ، آزاد ، پیام نور و حتی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می گردد. شرایط پذیرش در این رشته هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور فراهم شده است که در ادامه این مطلب جزئیات بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

با دیپلم فنی میشه حقوق خوند | از طریق کنکور

همانطور که گفته شد ، رشته حقوق از رشته های انسانی است و اگر شما می خواهید این رشته را در دانشگاه های بهتری همچون دانشگاه روزانه تحصیل کنید باید در کنکور انسانی شرکت نمایید و رتبه مناسبی را نیز کسب کنید. شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی برای پذیرش در رشته حقوق امکان پذیر است اما به شرطی که مدرک دیپلم فنی نظام جدید داشته باشید و یا اگر دیپلم فنی شما نظام قدیم است ، مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی نیز ارائه نمایید.

در این رابطه پیشنهاد میشود : دانشگاه های رشته علوم قضایی

در صورت داشتن یکی از دو شرط فوق ، مجازید ثبت نام کنکور انسانی را در بهمن ماه انجام دهید و در تیرماه در جلسه آزمون حضور یابید. حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون ، نتایج تحت عنوان کارنامه ای اعلام می شود که در این کارنامه رتبه و تراز شما درج شده است. با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اید می توانید انتخاب رشته کنید و رشته حقوق را نیز در فرم انتخاب رشته خود قرار دهید.

با دیپلم فنی میشه حقوق خوند | بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور رشته حقوق در اکثر دانشگاه ها انجام می شود که شرایط آن در دانشگاه های مختلف متفاوت است :

  • دانشگاه آزاد : رشته حقوق در دانشگاه آزاد فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می گردد و دانشجو پس از 4 سال تحصیل و گذراندن واحدهای درسی ، مدرک لیسانس دریافت می نماید. برای ثبت نام در این مقطع مدرک دیپلم فنی نظام جدید و یا مدرک دیپلم فنی نظام قدیم + پیش دانشگاهی یا کاردانی نیاز است.
  • دانشگاه پیام نور : در دانشگاه پیام نور نیز رشته حقوق فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود و برای پذیرش در این دانشگاه هم باید دیپلم نظام جدید ارائه کنید و نظام قدیمی ها با داشتن پیش دانشگاهی یا کاردانی امکان ثبت نام خواهند داشت.
  • دانشگاه غیرانتفاعی : شرایط دانشگاه غیرانتفاعی نیز مشابه دانشگاه آزاد و پیام نور است ولی در این دانشگاه رشته ای با عنوان حقوق قضایی در مقطع کاردانی ارائه می شود که نظام قدیمی ها بدون داشتن پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز می توانند در این رشته پذیرش بگیرند.

در این رابطه پیشنهاد میشود: با دیپلم فنی میشه کنکور انسانی داد ؟ 

  • دانشگاه علمی کاربردی : در دانشگاه علمی کاربردی گرایش های مختلفی از رشته حقوق در مقطع کاردانی ارائه می شود و برای پذیرش در این مقطع فقط ارائه مدرک دیپلم صرف نظر از اینکه دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید باشد ، کافی است. همچنین در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته حقوق در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود و شما پس از اتمام تحصیلات کاردانی خود می توانید برای دریافت مدرک لیسانس وارد این مقطع شوید.

نتبجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد ، به نتایج زیر می رسیم :

  • برای دارندگان دیپلم نظام جدید فنی : اگر دارای دیپلم نظام جدید فنی هستید ، هیچ مشکلی برای ثبت نام کنکور انسانی جهت پذیرش با کنکور رشته حقوق نخواهید داشت. همچنین شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق در تمامی مقاطع و در تمامی دانشگاه های بدون کنکور برای شما مهیاست.
  • برای دارندگان دیپلم نظام قدیم فنی : با دیپلم فنی نظام قدیم در صورتی می توانید وارد رشته حقوق از طریق کنکور شوید که مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی نیز داشته باشید. همچنین برای پذیرش بدون کنکور اگر کاردانی یا پیش دانشگاهی ندارید ، فقط مجازید وارد دوره کاردانی پیوسته در دانشگاه علمی کاربردی شوید.

سوالات متداول

  • آیا با دیپلم فنی میشه حقوق خوند ؟

بله ، امکان ثبت نام رشته حقوق با دیپلم فنی وجود دارد.

  • شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته حقوق با دیپلم فنی چیست ؟

شرایط کامل پذیرش در رشته حقوق با دیپلم فنی را در این مطلب شرح دادیم.

  • رشته حقوق در چه مقاطعی ارائه می شود ؟

رشته حقوق در مقاطع کاردانی ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردد.

1 پاسخ دادن
  1. علی علیزاده می گوید:

    سلام عرض ادب بنده دیپلم فنی نظام قدیم دارم ..چون ادبیات دوست دارم حفظ کردنی برام راحته امسال هم وکلا خیلی بهم خیانت کرده اند.. میخواستم حقوق ادامه بدهم..وراه خدا برای کسانی که مثل خودم پول ندارن کار کنم مجانی ..تا حق وحقوقشون ضایع نشه ..واقعا قوه قضاییه شده فیلم هندی های ۲۰سال پیش

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *