تغییر رشته از انسانی به هنر

تغییر رشته از انسانی به هنر

تغییر رشته از انسانی به هنر امکان پذیر است. برخی از دانش آموزان که با هدایت تحصیلی اشتباه و یا بدون آگاهی وارد رشته انسانی می شوند و مدتی پس از تحصیل متوجه می شوند که علاقه ای به تحصیل در رشته انتخابی شان ندارند و تمایل دارند در رشته های هنر ادامه تحصیل دهند ، می توانند در دبیرستان از رشته انسانی به هنر تغییر رشته دهند. تغییر رشته از رشته های نظری به رشته های ارائه شده در هنرستان با شرایط خاصی همراه است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

شرایط تغییر رشته از دهم انسانی به یازدهم هنر در نظام جدید

در حال حاضر تمامی دانش آموزان مقطع دهم انسانی ، دانش آموزان نظام تحصیلی جدید هستند. دسته ای از دانش آموزان که پس از اتمام مقطع دهم و دوره اول متوسطه ، رشته انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند اما مدتی پس از تحصیل متوجه می شوند که علاقه ای به تحصیل در این رشته ندارند ؛ می توانند به رشته مورد علاقه خود تغییر رشته دهند.

برخی از این دانش آموزان علاقه مند به تغییر رشته از انسانی به هنر می باشند. امکان تغییر رشته برای دانش آموزان مقطع دهم انسانی برای ورود به مقطع یازدهم هنر وجود دارد.

متقاضیان برای تغییر رشته از انسانی به هنر باید به مدیر و یا مشاور مدرسه شان مراجعه کنند و فرم تغییر رشته را دریافت کرده و پس از مشورت با خانواده تکمیل کنند.

در مراحل بعدی ابتدا باید مدیر مدرسه و سپس آموزش و پرورش منطقه ، ناحیه و یا شهرستان محل تحصیل دانش آموز با درخواست او موافقت کند. پس از اینکه دانش آموز تائید مدیر مدرسه و آموزش و پرورش منطقه خود را دریافت نماید ، برای شرکت در امتحانات تغییر رشته به هنرستان مربوطه معرفی می گردد.

دانش آموز باید در امتحات تغییر رشته از انسانی به هنر در خرداد و یا شهریور همان سال شرکت نماید و موفق به کسب نمرات قبولی شود. پس از کسب نمره های قبولی دانش آموز دهم انسانی مجاز است از سال یازدهم در هنرستان تحصیل کند.

شرایط تغییر رشته از یازدهم انسانی به دوازدهم هنر در نظام جدید

مطابق با بخشنامه های صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش ، متقاضیانی که در مقطع یازدهم در حال تحصیل می باشند ؛ در صورتی که علاقه مند به تغییر رشته هستند فقط می توانند به صورت درون شاخه ای تغییر رشته دهند.

این موضوع به این معنا می باشد که دانش آموز در حال تحصیل در مقطع یازدهم فقط مجاز است در صورت تمایل به تغییر رشته وارد رشته های ریاضی و یا تجربی شود و نمی تواند با تغییر رشته در مقطع دوازدهم وارد هنرستان شود.

بنابراین مطابق با قوانین جدید تغییر رشته در پایه یازدهم نظام جدید ، دانش آموز در حال تحصیل در مقطع یازدهم انسانی مجاز به تغییر رشته به مقطع دوازدهم در هنرستان نمی باشد.

شرکت در کنکور هنر راهکاری برای تغییر رشته از انسانی به هنر

اگر دانش آموز مقطع یازدهم انسانی می باشید و نمی توانید برای ادامه تحصیل تغییر رشته بدهید و وارد رشته مورد علاقه تان در هنرستان شوید ، یک راهکار برای شما وجود دارد که می توانید در کنکور هنر شانس خود را امتحان کنید.

بنابراین شما عزیزان می توانید دیپلم خود را با عنوان دیپلم انسانی دریافت نمایید و پس از فارغ التحصیلی در کنکور هنر شرکت کنید. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور سراسری ، فارغ التحصیلان با مدرک علوم انسانی مجاز هستند علاوه بر شرکت در یکی از زیرگروه های آزمایشی در کنکور هنر نیز شرکت کنند. در صورت علاقه مندی به رشته های هنر سعی کنید با مطالعه سرفصل های امتحانی کنکور هنر ، رشته مورد علاقه تان را در دانشگاه دنبال کنید.

سوالات متداول

  • آیا تغییر رشته از دهم انسانی به یازدهم رشته های هنر امکان پذیر است ؟

بله ، تغییر رشته از انسانی به هنر در مقطع دهم امکان پذیر می باشد.

  • شرایط تغییر رشته از انسانی به هنر در مقطع دهم چه می باشد ؟

در متن مقاله فوق شرایط تغییر رشته از انسانی به هنر را در مقطع دهم ارائه کرده ایم.

  • شرایط تغيیر رشته از مقطع یازدهم انسانی به مقطع دوازدهم رشته های هنر چگونه است ؟

امکان تغییر رشته از انسانی به هنر در دبیرستان برای دانش آموزان وجود ندارد.

6 پاسخ
  1. بلال می گوید:

    سلام من 11 انسانی رو تموم کردم حالا باید 12 رو هم تموم کنم بعد میتونم کنکور هنر بدم آیا کتابایی که برای کنکور بخونم همین انسانیاس یا کتاب های مخصوص رشته هنر رو بخونم؟

    پاسخ
  2. می گوید:

    سلام من دهم انسانی تموم کردم میخوام برم هنرستان باید چه کتاب هایی رو بخونم برای شرکت در امتحان شهریور؟

    پاسخ
  3. ارزو می گوید:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم من دیپلم انسانی دارم میتونم کنکور کامپیوتر فنی حرفه ای بدم؟!

    پاسخ
  4. ابوالفضل می گوید:

    با سلام و خسته نباشید، بنده دهم انسانی هستم میخوام تغییر رشته بدم برم کاردانش رشته {معماری داخلی}

    وسط سال میشه تغییر رشته بدم؟؟ یا باید وایسم سال تموم بشه؟؟؟

    روی چه درس هایی باید اهمیت بدم و مهمه و چه اقدامی باید بکنم؟؟

    پاسخ
  5. Marius_Richter می گوید:

    سلام من کلاس یازدهم هستم رشتم انسانیه ولی به بازیگری علاقه دارم
    قراره مهاجرت کنم باید چیکار کنم ؟ چطوری رستمو عوض کنم
    برای پذیرش در دانشگاه آمریکا باید چکار کنم آخه رشتم انسانیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *