تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری

تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری

 

تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری امکان پذیر است و پذیرفته شدگان رشته اتاق عمل که علاقه ای به تحصیل در این رشته ندارند و به رشته پرستاری علاقه مند هستند ، می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود درخواست خود را مطرح کنند و در صورتی که واجد شرایط لازم باشند ، با درخواست تغییر رشته آنها موافقت خواهد شد. شرایط تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد.

آیا تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری امکان پذیر است

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، بسیاری از پذیرفته شدگان بنا به دلایل مختلفی از رشته محل قبولی خود رضایت ندارند و یا به رشته ای دیگر علاقه بیشتری دارند. پذیرفته شدگان رشته های پیراپزشکی دسته ای از دانشجویان هستند که متقاضی تغییر رشته می باشند و خوشبختانه دانشگاه های علوم پزشکی امکان تغییر رشته را برای دانشجویان رشته های پیراپزشکی از حمله رشته اتاق عمل فراهم کرده اند. اگر شما هم پذیرفته شده رشته اتاق عمل هستید و می خواهید به رشته پرستاری تغییر رشته دهید ، این امکان برای شما وجود دارد ولی باید از شرایط لازم برخوردار باشید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شرایط تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری از طریق کارنامه سبز

اگر دانشجوی ترم یک رشته اتاق عمل هستید و میخواهید وارد رشته پرستاری شوید ، امکان تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز برای شما مهیاست. البته در صورتی که رشته پرستاری را در فرم انتخاب رشته کنکور خود درج کرده باشید می توانید به آن تغییر رشته دهید. حدود یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز منتشر می شود که در آن نمره آخرین نفرات پذیرفته شده در هر یک از رشته محل های انتخابی داوطلب ، درج شده است.

بیشتر بخوانید : اعتراض به نمره در آموزشیار

حال اگر داوطلب در رشته پرستاری نمره و ترازی بهتر از نمره آخرین فرد پذیرفته شده داشته باشد ، می تواند درخواست تغییر رشته دهد و در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، از ترم بعد وارد رشته محل جدید خواهد شد. اگر هم با کارنامه سبز امکان تغییر رشته به پرستاری را ندارید ، حین تحصیل می توانید تغییر رشته دهید.

شرایط تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری برای دانشجویان

  • دانشجویان برای تغییر رشته باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحد های درسی رشته قبلی را گذرانده باشند.
  • نمره آزمون ورودی متقاضیان تغییر رشته نباید از نمره آزمون آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته و در همان سال ، کمتر باشد.
  • با توجه به حداکثر مدت مجاز تحصیل ، دانشجوی متقاضی تغییر رشته باید امکان گذراندن واحد های درسی مورد نیاز رشته جدید را داشته باشد.
  • دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی فقط یکبار امکان تغییر رشته دارند.
  • تغییر رشته در مقاطع هم سطح انجام می گیرد و امکان تغییر رشته از مقطع پایین به مقطع بالاتر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : ادامه تحصیل با مدرک کاردانی

  • دروس مشترک دو رشته معادل سازی می شود و تشخیص واحد های درسی نیازمند معادل سازی به عهده گروه آموزشی دانشگاه مقصد است.
  • پس از موافقت با درخواست تغییر رشته دانشجو ، باید در اولین فرصت برای ثبت نام در رشته جدید اقدام کند و در صورت عدم اقدام در موعد مقرر ، حق تغییر رشته از دانشجو سلب می شود.
  • پس از تغییر رشته و ثبت نام در رشته جدید ، امکان بازگشت به تحصیل در رشته قبلی وجود ندارد.
  • در صورتی که تعداد واحد های دروس پذیرفته نشده دانشجو در حدی باشند كه امكان گذراندن واحدهای مورد نياز رشته جديد را در طول مدت مجاز تحصيل از وي سلب كند با تقاضای تغيير رشته او موافقت نخواهد شد.
  • تغییر رشته از مقطع کارشناسی به مقطع کاردانی بلامانع است.
  • دانشجویانی که در دوران تحصیل دچار بیماری یا سانحه ای شوند که توانایی ادامه تحصیل در آن رشته را نداشته باشند ، می تواند در همان گروه آزمایشی خود تغییر رشته دهد.
  • دانشجویانی که به دلیل نقض عضو و بیماری توانایی ادامه تحصیل در رشته های گروه آزمایشی مربوطه را نداشته باشند ، به تشخیص کمیسیون آموزشی دانشگاه امکان تغییر رشته به سایر گروه های آزمایشی را دارند.
  • اگر دانشگاه مبدا رشته متناسب برای تغییر رشته را نداشته باشد ، به تشخیص معاونت آموزشي وزارت فرهنگ و آموزش عالي يا معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امکان انتقالی به سایر دانشگاه های دارای رشته مد نظر دانشجو وجود دارد.
  • دانشجویان متقاضی تغییر رشته باید حداقل از 6 هفته قبل از شروع ترم جدید برای ثبت درخواست تغییر رشته اقدام کنند.

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری وجود دارد ؟

بله دانشجویان رشته اتاق عمل در صورت داشتن شرایط لازم می توانند به پرستاری تغییر رشته دهند.

  • شرایط تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری به چه صورت است ؟

شرایط کامل تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری در این مطلب بررسی شد.

  • زمان اقدام به تغییر رشته از اتاق عمل به پرستاری چه تاریخی است ؟

دانشجویان متقاضی تغییر رشته باید از 6 هفته قبل درخواست خود را مطرح کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *