دروس عمومی کنکور انسانی

دروس عمومی کنکور انسانی

 

دروس عمومی کنکور انسانی ، ضرایب و تعداد سوالات آن ها برای متقاضیان این زیرگروه آزمایشی کنکور سراسری حائز اهمیت است. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های دانشگاهی با آزمون کنکور سراسری انسانی در تمامی دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد هستند ؛ باید در کنکور انسانی شرکت کنند. کسب قبولی در کنکور سراسری انسانی نیازمند این است که متقاضیان قبل از برگزاری این آزمون مطابق با سرفصل های امتحانی این رشته مطالعه کنند. بخشی از سوالات کنکور سراسری انسانی ، شامل دروس عمومی و برخی شامل دروس اختصاصی است. در ادامه قصد داریم به دروس عمومی کنکور سراسری انسانی بپردازیم.

سوالات کنکور انسانی

هر ساله کنکور سراسری انسانی برای زیرگروه های آزمایشی مختلف برگزار می گردد. علاقه مندان به شرکت در این آزمون باید در بهمن ماه نسبت به ثبت نام در کنکور سراسری انسانی اقدام کنند. متقاضیان در طول سال های تحصیل خود در دوره دوم دبیرستان باید برای کنکور نیز مطالعه کنند و سعی کنند به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بر تمامی مباحث تسلط کافی داشته باشند.

سوالات کنکور سراسری انسانی از دروس عمومی و اختصاصی سه سال تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم و در مجموع 280 سوال طراحی می گردد. متقاضیان باید با تسلط کافی در زمان 4 ساعت به این تعداد سوالات پاسخ دهند. این آزمون در دو دسته سوالات و در دو دفترچه مجزا شامل دروس عمومی و دروس اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و متقاضیان باید به ترتیب ابتدا به سوالات عمومی و سپس سوالات اختصاصی پاسخ دهند.

دروس عمومی کنکور انسانی

دروس عمومی کنکور انسانی با دروس عمومی دیگر زیرگروه های آزمایشی این آزمون ، یکسان است اما توجه داشته باشید که تنها فقط سرفصل های امتحانی دروس عمومی این آزمون یکسان می باشند و طراحی سوالات آن ها با یکدیگر متفاوت است. دفترچه دروس عمومی کنکور سراسری انسانی شامل دروس زیر می باشد. به منظور راهنمای بیشتر شما متقاضیان گرامی کنکور سراسری انسانی ، به تعداد سوالات هر درس ، ضرایب و مدت زمان پاسخگویی آن ها نیز اشاره کرده ایم.

درس ادبیات فارسی

درس ادبیات فارسی اولین درس و سرفصل امتحانی کنکور سراسری انسانی در دفترچه دروس عمومی است. ضریب ادبیات فارسی در کنکور انسانی 4 است. از این سرفصل امتحانی مجموعا 25 سوال طراحی می گردد که سوالات 1 تا 25 دفترچه را به خود اختصاص داده است. متقاضیان برای پاسخگویی به این تعداد سوال از درس ادبیات فارسی کنکور انسانی 18 دقیقه زمان دارند.

درس زبان عربی

دومین درس از دفترچه سوالات عمومی کنکور انسانی ، درس زبان عربی است که در 25 سوال از شماره 26 تا 50 دفترچه را به خود اختصاص داده است. ضریب درس زبان عربی در کنکور انسانی 2 می باشد و داوطلبان باید در مدت 20 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

درس معارف اسلامی (دین و زندگی)

سوالات 51 تا 75 دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری انسانی دربردارنده سوالات درس معارف اسلامی و یا همان دین و زندگی است. برای درس معارف اسلامی نیز 25 سوال با ضریب 3 طراحی شده است که داوطلبان باید در مدت 17 دقیقه به آن ها پاسخ دهند.

در صورتی که جزو داوطلبان اقلیت های مذهبی هستید ، می توانید در زمان ثبت نام در کنکور سراسری انسانی ، در فرم تقاضانامه اینترنتی به جای دین اسلام ، یکی از معارف غیراسلام شامل کلیمی ، زرتشتی و یا مسیحی را انتخاب نمایید. پس از انتخاب سوالات معارف غیراسلام ، در زمان برگزاری آزمون سوالات معارف مرتبط با دین خود را دریافت خواهید کرد.

درس زبان خارجی

آخرین سرفصل امتحانی در دفترچه سوالات عمومی کنکور انسانی ، درس زبان خارجی است. این درس در کنکور انسانی با ضریب 2 محاسبه می گردد و در 25 سوال از شماره 76 تا 100 دفترچه طراحی می شوند. داوطلبان برای پاسخگویی به 25 سوال درس زبان خارجی ، 20 دقیقه زمان در اختیار دارند.

معمولا درس زبان خارجی ، برای داوطلبان درس زبان انگلیسی در نظر گرفته می شود. اگر شما متقاضیان کنکور سراسری انسانی ، تمایل دارید به جای پاسخگویی به سوالات زبان انگلیسی به یکی دیگر از زبان های خارجی شامل روسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی پاسخ دهید ؛ باید در زمان نام نویسی در کنکور انسانی مشخص کنید.

سوالات متداول

  • دروس عمومی کنکور انسانی شامل چه دروسی است ؟

دروس عمومی کنکور انسانی شامل دروس زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی ، معارف اسلامی و زبان خارجی می باشد.

  • ضرایب دروس عمومی کنکور انسانی نشان دهنده چه موضوعی است ؟

ضریب هر کدام از دروس عمومی کنکور سراسری انسانی ، نشان دهنده اهمیت آن در این آزمون است. بنابراین توضیه می شود برای دروس با ضرایب بالاتر زمان بیشتری را برای مطالعه اختصاص دهید.

  •  دروس عمومی کنکور انسانی شامل چند سوال است ؟

دروس عمومی کنکور انسانی مجموعا دارای 100 سوال است که سهم هر سرفصل امتحانی 25 سوال می باشد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *