معدل چه سالی در کنکور تاثیر دارد

معدل چه سالی در کنکور تاثیر دارد

 

حتما برای شما هم به عنوان داوطلب کنکوری مهم است که بدانید معدل چه سالی در کنکور تاثیر دارد و آیا معدل سال های دهم و یازدهم نیز در کنکور سراسری تاثیر خواهند داشت یا خیر ؟ با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان این سوال را از ما می پرسند ، در ادامه این مطلب کامل آن را بررسی نخواهیم کرد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معدل چه سالی در کنکور تاثیر دارد

کنکور سراسری دارای شرایط و قوانینی است که از جمله مهم ترین قوانین آن ، تاثیر معدل و سوابق تحصیلی می باشد. هر ساله به میزان مشخصی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می کند ، سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور تاثیر گذاشته می شود که ممکن است فقط معدل سال دوازدهم یا معدل سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم برای محاسبه سوابق تحصیلی ملاک قرار بگیرند.

در این رابطه پیشنهاد میشود: آیا معدل سال دهم در کنکور تاثیر دارد ؟

در کنکور سراسری 1401 میزان تاثیر سوابق تحصیلی 40 درصد اعلام شده است و 60 درصد باقی مانده را رتبه ای که داوطلب در کنکور به دست آورده است ، تشکیل می دهد. در این آزمون برای داوطلبان نظام جدید فقط نمرات سال دوازدهم یعنی نمراتی که در امتحانات کتبی نوبت دوم به دست می آورند ، تاثیر گذار خواهد بود و برای داوطلبان نظام قدیم نیز معدل کتبی سال سوم دبیرستان و همچنین معدل کتبی پیش دانشگاهی ، ملاک اعمال سوابق تحصیلی خواهند بود.

بنابراین در کنکور 1401 فقط معدل کتبی امتحانات نهایی داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم تاثیر گذار خواهند بود که میزان تاثیر نیز 40 درصد در نظر گرفته شده است. برای کنکور 1402 نیز قوانین به همین صورت است با این تفاوت که میزان تاثیر سوابق تحصیلی افزایش یافته و 60 درصد خواهد بود.

در کنکور سال 1403 علاوه بر معدل کتبی دوازدهم ، معدل سال یازدهم نیز برای کنکور مهم خواهد بود و نمراتی که دانش آموزان در امتحانات سال یازدهم کسب می کنند ، به صورت مستقیم برای اعمال سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد. همچنین به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در کنکور 1404 معدل هر سه سال دهم ، یازدهم و دوازدهم برای محاسبه سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهند شد.

در این رابطه پیشنهاد میشود: ایا معدل سال یازدهم در کنکور تاثیر دارد ؟

پس در یک جمع بندی می توان به نتیجه زیر رسید :

  • در کنکور 1401 فقط معدل کتبی سال دوازدهم نظام جدید و سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام قدیم به میزان 40 درصد تاثیر دارد.
  • در کنکور 1402 فقط معدل کتبی سال دوازدهم نظام جدید و سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام قدیم به میزان 60 درصد تاثیر دارد.
  • در کنکور 1403 ، معدل سال های یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد تاثیر دارد.
  • در کنکور 1404 ، معدل سال های دهم ، یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد تاثیر دارد.

برای کنکور معدل کل دیپلم مهم است یا معدل کتبی

برای کنکور سراسری معدل کتبی دیپلم مهم است اما اگر قصد پذیرش در دانشگاه های دارای شرط معدل مثل دانشگاه فرهنگیان را دارید ، معدل کل دیپلم شما نیز مهم است و برای محاسبه معدل کل دیپلم ، معدل سال های دهم و یازدهم نیز لحاظ می شوند.

پس می توان گفت که معدل سال های دهم و یازدهم تاثیر مستقیمی در کنکور ندارند اما از آنجایی که برای دانشگاه های دارای شرط معدل ، معدل کل دیپلم مهم است ، شما برای ورود به این دانشگاه ها باید در سال های دهم و یازدهم نیز معدل خوبی کسب کرده باشید تا معدل کل تان نیز بالا باشد.

سوالات متداول

  • معدل چه سالی در کنکور تاثیر دارد ؟

در کنکور سال های مختلف ، ممکن است معدل پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم تاثیر گذ

  • میزان تاثیر معدل در کنکور چقدر است ؟

میزان تاثیر معدل در کنکور 1401 ، چهل درصد خواهد بود و از کنکور 1402 و پس از آن به 60 درصد افزایش می یابد.

  • قوانین تاثیر معدل در کنکور چیست ؟

تاثیر معدل در کنکور ممکن است به صورت مثبت یا قطعی باشد که در صورت قطعی بودن ، معدل های پایین نیز محاسبه خواهند شد.

1 پاسخ دادن
  1. ناشناس می گوید:

    سلام
    من دهم رو تموم کردم و میخوام وارد پایه یازدهم بشم، سالی که قراره کنکور بدم معدل دهم تاثیر گذاره یا نه؟ اکثر سایت ها برای کنکور ۱۴۰۴ تاثیر دهم با یازدهم و دوازدهم نوشتن

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *