امتحان تصویری در شاد

امتحان تصویری در شاد

 

امتحان تصویری در شاد یکی از روش های برگزاری آزمون های کلاسی ، میان ترم و پایان ترم در این برنامه است که معلم می تواند برای ارزشیابی بهتر دانش آموزان از این روش استفاده کند. البته روش های دیگری نیز برای برگزاری امتحانان آنلاین در برنامه شاد وجود دارد که در ادامه این مطلب بررسی کرده ایم.

برای رفع مشکلات سامانه شاد و دریافت پاسخ سوالات خود درباره این برنامه ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

نحوه برگزاری امتحان تصویری در شاد

با ورود ویروس کرونا به کشور و تعطیلی مدارس ، سیستم آموزشی با چالش های جدید روبرو شده است و وزارت آموزش و پرورش ، شبکه شاد را به عنوان پیام رسان داخلی مورد استفاده برای برگزاری کلاس های مجازی مدارس معرفی کرده است. در برنامه شاد قابلیت های متعددی وجود دارد که استفاده از این قابلیت ها باعث هر چه بهتر شدن کیفیت آموزش آنلاین می شود. هر چند این برنامه هنوز دارای نواقصی نیز می باشد اما با بروزرسانی های اخیری که داشته است ، بسیاری از مشکلات آن رفع شده است.

برگزاری امتحان تصویری در شاد امکان پذیر است و معلم می تواند از طریق تماس تصویری با هر یک از دانش آموزان ، با نظارت و کنترل بیشتری آزمون های کلاسی ، میان ترم و پایان ترم را برگزار کند. ولی با توجه به اینکه امتحان تصویری در شاد موجب اعتراض و نارضایتی بسیاری از والدین و دانش آموزان شده است ، سازمان آموزش و پرورش برگزاری امتحانات مدارس را به این روش یعنی به روش تصویری ، ممنوع اعلام کرده است.

در نتیجه با وجود آنکه امکان برگزاری امتحان تصویری در شاد وجود دارد ، اما انجام آن ممنوع است و  هیچ کدام از معلمان در مدارس سراسر کشور مجاز به برگزاری آزمون تصویری نیستند.

همچنین برگزاری امتحان تصویری در سایر پیام رسان ها مانند واتساپ نیز ممنوع است و باید از سایر روش ها مثل استفاده از دیجی فرم شاد ، برای برگزاری امتحانات در شاد استفاده کرد.

نحوه برگزاری امتحانات آنلاین در برنامه شاد

با توجه به ممنوعیت برگزاری امتحان تصویری در شاد ، معلمان باید از سایر روش ها برای برگزاری آزمون در این پیام رسان استفاده کنند. دو روش آسان برای برگزاری آزمون در برنامه شاد وجود دارد یک روش از طریق دیجی فرم شاد و روش دیگر با استفاده از قابلیت آزمون ساز برنامه شاد می باشد.

اگر می خواهید از دیجی فرم شاد برای برگزاری امتحانات استفاده کنید ، وارد سایت digiform شوید و با استفاده از شماره تلفن همراه خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس باید از میان انواع فرم ها مثل فرم نظر سنجی ، حضور غیاب ، مسابقه و … فرم آزمون را انتخاب کرده و سوالات تستی و تشریحی را وارد کنید.

پس از ساخت آزمون در دیجی فرم شاد و تایید نهایی ، لازم است که لینک فرم را در گروه درسی مربوطه ارسال کنید و دانش آموزان با کلیک بر روی این لینک وارد دیجی فرم شده و می توانند به سوالات دسترسی داشته باشند و به آنها پاسخ دهند.

روش دیگر ساخت آزمون آنلاین در شاد ، قابلیت آزمون ساز خود برنامه است که در شاد جدید قابل دسترسی است. برای ورود به بخش آزمون ساز برنامه شاد ، گزینه “ورود به مدرسه من” را انتخاب کنید و در مرحله بعد نقش خود را به عنوان دبیر مشخص نمایید تا لیست کلاسهای درسی شما نمایش داده شوند.

در منوی موجود که شامل گزینه های مدیریت حضور و غیاب ، صفحه شخصی من ، تکالیف و … می باشد ، بر روی گزینه “آزمون” کلیک کنید. سپس در مرحله بعد مدرسه و کلاس درسی مورد نظر را انتخاب کنید.

پس از مراحل فوق وارد بات آزمون ساز شاد خواهید شد که باید گزینه “افزودن آزمون جدید” را انتخاب نمایید و نام آزمون مد نظر را به صورت کامل در بات وارد کنید. (مثلا آزمون ریاضی هفتم)

پس از انتخاب نام آزمون ، از طریق گزینه “ثبت سوالات” سوالات آزمون را درج نمایید. لازم به ذکر است که سوالات و گزینه های سوال می بایست به صورت همزمان در قالب یک پیام در بات آزمون ساز ثبت شوند.

پس از ثبت تمام سوالات ، از قسمت تنظیمات تاریخ آزمون ، ساعت شروع و پایان آن ، نمره امتحان ، مدت زمان آزمون ، نمایش و یا عدم نمایش نتایج پس از آزمون و تعداد گزینه های سوال را تنظیم کنید.

پس از اتمام سوالات ، گزینه “پایان ثبت سوالات” را انتخاب کنید و در ساعتی که می خواهید آزمون برگزار شود ، بر روی گزینه “انتشار آزمون برای دانش آموزان” کلیک نمایید.

سوالات متداول

  • آیا امکان برگزاری امتحان تصویری در شاد وجود دارد ؟

بله امکان برگزاری امتحان تصویری در شاد وجود دارد ولی طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش ، برگزاری آزمون آنلاین به این روش ممنوع است.

  • نحوه برگزاری امتحان تصویری در شاد به چه صورت است ؟

امتحان تصویری در شاد از طریق برگزاری تماس تصویری با دانش آموزان انجام می شود

  • از چه روش هایی می توان برای برگزاری آزمون در شاد استفاده کرد ؟

ساخت فرم آزمون آنلاین از طریق دیجی فرم شاد یا استفاده از قابلیت آزمون ساز شاد ، از روش های برگزاری امتحان در شاد است.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *