هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

 

در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ، امکان انتقالی گرفتن برای دانشجویان رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پیراپزشکی و … وجود دارد و این دسته از دانشجویان در صورت تمایل به انتقالی ، باید هزینه بپردازند. هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نوع دانشگاه و همچنین نوع رشته تحصیلی دانشجو تعیین می شود و دانشجویان متقاضی انتقالی می بایست هزینه لازم را بپردازند تا با درخواست انتقالی آنها موافقت شود. در ادامه این مطلب به بررسی هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی در سال 1400 می پردازیم.

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1400

داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه های علوم پزشکی می شوند اما از دانشگاه محل قبولی خود رضایت ندارند و یا دانشجویان ترم های بالاتر دانشگاه علوم پزشکی ، در صورتی که متقاضی دریافت انتقالی باشند ، باید هزینه پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت هزینه ، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مقصد یعنی دانشگاه مورد تقاضای خود را نخواهند داشت.

ثبت نام انتقالی دانشگاه علوم پزشکی در سایت transmission.behdasht.gov.ir انجام می گیرد و ثبت درخواست انتقالی برای نیمسال دوم تحصیلی در آذرماه شروع می شود. دانشجویانی که می خواهند در یکی از نیمسال های تحصیلی مهر یا بهمن ماه ، برای انتقالی اقدام کنند ، باید در مهلت مقرری که در سامانه مذکور اعلام می شود ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و منتظر بررسی درخواست خود توسط دانشگاه های مبدا و مقصد باشند.

هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین می شود و دانشجوی انتقالی ملزم به پرداخت هزینه تعیین شده از سوی دانشگاه می باشد. در دانشگاه علوم پزشکی روزانه ، هزینه انتقالی معمولا برابر با شهریه واحد پردیس خودگردان آن دانشگاه است البته تعداد و نوع واحد های درسی که دانشجوی انتقالی در هر ترم اخذ می کند نیز در تعیین میزان شهریه دخیل هستند و اگر تعداد واحد های اخذ شده بیشتر باشند ، شهریه انتقالی آن ترم افزایش می یابد.

دانشجویان معاف از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1400

دسته ای از دانشجویان علوم پزشکی که واجد شرایط خاص می باشند ، از پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی معاف هستند و دانشگاه از این دسته از دانشجویان شهریه ای دریافت نمی کند.

  • دانشجویان خانم که در دوران تحصیل ازدواج می کنند در صورتی که به دانشگاهی نزدیک به محل زندگی یا اشتغال همسر خود انتقالی بگیرند ، از پرداخت هزینه انتقالی معاف می شوند.
  • دانشجویانی که طبق حکم دادگاه ، کفالت خانواده خود را عهده دار هستند ، هزینه انتقالی پرداخت نمی کنند.
  • دانشجویانی که بیماری صعب العلاج دارند و كمیسیون پزشكی نیز بیماری آنها را تایید می کند ، در صورت دریافت انتقالی ، هزینه انتقالی پرداخت نمی کنند.

[divider style=”dashed” top=”20″ bottom=”20″]

زمان پرداخت هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1400

برای ثبت نام انتقالی دانشگاه علوم پزشکی دو بار در سال به دانشجویان این دانشگاه فرصت داده می شود که یکبار در برای ترم مهر و یکبار برای ترم بهمن است. زمان ثبت درخواست انتقالی حدود دو ماه قبل از شروع ترم جدید است و پس از اتمام مهلت ثبت نام ، دانشگاه های مبدا و مقصد درخواست دانشجو را بررسی می کنند و در صورتی که مدارک دانشجو ناقص باشد ، فرصتی برای تکمیل مدارک به آنها داده می شود.

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه های شهریه پرداز همچون دانشگاه پردیس خودگردان و آزاد باید در زمان انتقالی ، با دانشگاه مبدا به طور کامل تسویه حساب کنند و هیچ گونه بدهی نداشته باشند. بدیهی است دانشجویانی که شهریه معوق دارند و متقاضی انتقالی هستند ، تا زمانی که بدهی خود را تسویه نکنند ، مجاز به ثبت نام انتقالی نیستند.

[divider style=”dashed” top=”20″ bottom=”20″]

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1400

  • انتقالی دانشگاه علوم پزشکی شامل حال دانشجویان رشته های تحصیلی زیر می باشد :
  1. پزشکی
  2. دندانپزشکی
  3. داروسازی
  4. پرستاری
  5. هوشبری
  6. مامایی
  7. اتاق عمل
  8. رادیولوژی
  9. فیزیوتراپی
  10. بینایی سنجی
  11. شنوایی شناسی
  12. بهداشت عمومی
  13. بهداشت حرفه ای
  14. و …
  • دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی برای دریافت انتقالی باید دارای حداقل معدل 12 باشند.
  • دانشجویان رشته های کارشناسی علوم پزشکی همچون پرستاری ، اتاق عمل و … باید حداقل یک ترم در دانشگاه پذیرفته شده تحصیل کنند و از ترم دو به بعد ، مجاز به دریافت انتقالی هستند.
  • دانشجویان رشته های دکتری علوم پزشکی یعنی رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی باید حداقل دو ترم از تحصیل آنها بگذرد و از ترم سه به بعد ، امکان دریافت انتقالی دارند.
  • دانشجویان هر یک از مقاطع در هر مقطع فقط یکبار امکان انتقالی گرفتن دارند.

سوالات متداول

  • هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی 1400 چقدر است ؟

میزان هزینه انتقالی دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و … متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • آیا دانشجویان علوم پزشکی روزانه برای انتقالی گرفتن باید هزینه بپردازند ؟

بله ، دانشجویان علوم پزشکی روزانه برای دریافت انتقالی باید هزینه بپردازند.

  • سامانه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کدام سامانه است ؟

ثبت نام انتقالی دانشگاه علوم پزشکی در سایت transmission.behdasht.gov.ir انجام می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *