شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران

شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران

 

شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران با تخفیف همراه است زیرا طبق بخشنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مشمولان سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی در صورت پذیرش در دانشگاه های غیردولتی از جمله دانشگاه پیام نور ، مشمول تخفیف شهریه می شوند که در ادامه این مطلب به بررسی جزئیات بیشتری از این بخشنامه می پردازیم.

برای راهنمایی در خصوص شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

خرید بسته تماس به میزان زمان مشاوره ای که مورد نیاز است.

آیا دانشگاه پیام نور برای ایثارگران تخفیف شهریه دارد

دسته ای از متقاضیان دانشگاه پیام نور را داوطلبانی تشکیل می دهند که دارای سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی هستند. سوالی که معمولا این دسته از داوطلبان دارند این است که آیا در صورت پذیرش در دانشگاه پیام‌ نور ، تخفیف شهریه شامل حال آنها می شود یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت فراهم کردن فرصت تحصیل بیشتر برای مشمولین سهمیه ایثارگران ، بخشنامه ای را تنظیم و صادر کرده است و دانشگاه های غیردولتی تابع این بخشنامه هستند. دانشگاه پیام‌ نور نیز از دانشگاه های غیر دولتی و شهریه پرداز می باشد بنابراین دانشجویانی که سهمیه ایثارگران دارند ، در صورت انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل خود ، از تخفیف شهریه بهره مند خواهند شد.

میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران

میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران دارای سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی متفاوت است. بدین صورت که دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی مشمول تخفیف شهریه 100 درصدی هستند یعنی تحصیل آنها رایگان خواهد بود اما میزان تخفیف شهریه برای دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، حداکثر 30 درصد است.

البته برخی از دانشگاه های غیردولتی از بخشنامه بنیاد شهید پیروی نمی کنند و ممکن است واحد دانشگاهی مد نظر شما ، تخفیف شهریه نداشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به ثبت نام در دانشگاه ، از این موضوع مطلع گردید و برای راهنمایی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

لازم به ذکر است که مشمولین سهمیه ایثارگران 25 درصد به شرح زیر هستند :

  •  فرزندان و همسران شهید
  •  جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آنان
  •  آزادگان و همسر فرزندان آنان

همچنین دانشجویان مشمول سهمیه ایثارگران 5 درصدی ، به شرح زیر می باشند :

  • خانواده جانبازان زیر 25 درصد
  •  رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه

میزان شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران

شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که مجموع این دو ، شهریه کل را تشکیل می‌ دهد. دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی که از پرداخت شهریه معاف هستند اما دانشجویان دارای سهمیه 5 درصدی باید 70 درصد شهریه مصوب رشته و مقطع تحصیلی خود را بپردازند.

شهریه دانشگاه پیام نور کارشناسی در رشته های انسانی حدود 2 میلیون تومان در هر ترم است و در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه این مبلغ حدود 500 هزار الی 1 میلیون تومان افزایش می یابد.

همچنین هزینه ترم دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته های فنی مهندسی و علوم پایه حدود 4 الی 4/5 میلیون تومان می باشد و در رشته های انسانی میزان شهریه نزدیک به 3/5 میلیون تومان است. البته برای دانشجویان دارای سهمیه 5 درصدی ، 30 درصد از شهریه های فوق کسر می گردد.

لازم به ذکر است که دانشجو باید در ابتدای هر نیمسال تحصیلی ، شهریه ثابت را بپردازد تا اجازه انتخاب واحد داشته باشد ولی برای پرداخت شهریه متغیر تا پایان ترم و پیش از شروع امتحانات ، فرصت دارد.

تعداد نیمسال های مجاز به بهره مندی از تخفیف شهریه ایثارگران پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور که با سهمیه ایثارگران خود از تخفیف شهریه بهره مند می شوند ، لازم است به این نکته توجه داشته باشند که فقط در سنوات تحصیلی مجاز مقطع خود امکان بهره مندی از تخفیف شهریه را دارند و در صورت زیاد شدن تعداد ترم ها ، بایستی کل شهریه را بپردازد.

در دانشگاه پیام نور ، سنوات تحصیلی مجاز برای مقطع کارشناسی پیوسته 8 نیمسال ، برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 4 نیمسال و برای مقطع دکتری تخصصی 8 نیمسال است. پس اگر تعداد ترم های تحصیلی شما افزایش یافت ، باید کل شهریه را بدون بهره مندی از تخفیف ، بپردازید.

سوالات متداول

  • آیا دانشگاه پیام نور برای دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران تخفیف شهریه در نظر می گیرد ؟

بله طبق بخشنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ، تحصیل دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران در دانشگاه های غیردولتی ، با تخفیف شهریه همراه است.

  • میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران 25 درصدی چقدر است؟

میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران 25 درصدی ، 100 درصد است یعنی تحصیل رایگان دارند.

  • میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران 5 درصدی چقدر است؟

میزان تخفیف شهریه دانشگاه پیام نور برای ایثارگران 25 درصدی ، 30 درصد است.

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *