تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران

تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران

 

تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران شامل تخفیف برای دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و دانشجویان دارای ایثارگران 25 درصد است که میزان تخفیف شهریه برای هر یک از داوطلبان دارای یکی از سهمیه های مذکور ، متفاوت است. بنابراین دانشجویانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند ، در صورت تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز از جمله دانشگاه علمی کاربردی ، مشمول تخفیف شهریه می شوند که در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری از آن بررسی خواهد شد.

برای راهنمایی در خصوص تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

خرید بسته تماس به میزان زمان مشاوره ای که مورد نیاز است.

تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران

تمام دانشگاه های غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه علمی کاربردی ، برای دانشجویان دارای شرایط خاص تخفیف شهریه در نظر می گیرند که دسته ای از دانشجویان دارای شرایط ، دانشجویانی هستند که سهمیه ایثارگران دارند.

تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی با پرداخت شهریه همراه است و دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی خود ، باید شهریه مصوب دانشگاه را بپردازند. در این دانشگاه برای دانشجویانی که سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی دارند ، تخفیف شهریه در نظر گرفته می شود که میزان تخفیف با توجه به نوع سهمیه ، فرق می کند.

مشمولین سهمیه ایثارگران 25 درصدی

  •  فرزندان و همسران شهید
  •  جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آنان
  •  آزادگان و همسر فرزندان آنان

میزان تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران دارای سهمیه 25 درصدی بیشتر از سهمیه ایثارگران 5 درصدی است و طبق بخشنامه بنیاد شهید ، این دسته از داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه های غیردولتی مشمول تخفیف 100 درصدی شهریه می شوند.

 مشمولان سهمیه ایثارگر ان 5 درصدی 

  •   خانواده جانبازان زیر 25 درصد
  •  رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه

میزان تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران دارای سهمیه 5 درصدی ، 30 درصد است البته در بخشنامه بنیاد شهید ذکر شده است که تخفیف شهریه برای دانشگاه های غیردولتی است ولی برخی از دانشگاه های شهریه پرداز ، از این بخشنامه پیروی نمی کنند.

سنوات مجاز استفاده از تخفیف شهریه ایثارگران

در دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شوند و دانشجویان هر یک از این مقاطع باید در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شوند. همچنین تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران فقط در سنوات تحصیلی مجاز تعلق می یابد و در صورت بیشتر شدن تعداد ترم های دانشجو ، باید شهریه ترم های اضافی را بدون تخفیف و به صورت کامل بپردازد.

سنوات تحصیلی مجاز مقطع کارشناسی ناپیوسته و همچنین مقطع کاردانی 4 نیم سال است و دانشجویان باید طی 2 سال فارغ التحصیل شوند.

نکات تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران

در بخشنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ، نکاتی برای بهره مندی از تخقیف شهریه در دانشگاه های غیردولتی ، ذکر شده است که لازم است از این نکات که به شرح زیر هستند ، اطلاع یابید :

  • دانشجویان مشروط شده در یک ترم ، باید شهریه کامل آن ترم را بپردازند.
  • بنیاد شهید مسئولتی در مقابل پرداخت شهریه خوابگاه دانشجویان ندارند.
  • جانبازان نظامی زیر 25 درصد در صورت فوت شدن ، درصد جانبازی آنها 25 درصد می شود و خانواده او یعنی همسر و فرزاندان ، مشمول استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران خواهند بود.
  • فرزندان شاهد در صورت اخراج از دانشگاه ، در صورت دارا بودن معدل بالاتر از 17 ، فرصت ادامه تحصیل به آنها داده می شود.
  • دانشجويان شاهد ( فرزند آزاده ، جانباز بالای 50% ، فرزند شهيد و فرزند  جانباز 50% به بالا و همسران ) می توانند تا 8 واحد معرفی به استاد بگیرند.
  • فرزند و همسر شهيد ، جانباز 50% وبالاتر و همسر و فرزندان آنان ، آزاده  و فرزندان آنان در صورت دارا بودن نمرات مردودی ، در معدل کل ترم آنها محاسبه نمی شود و به صورت بلا اثر در کارنامه ثبت می گردد.
  • آیا دانشگاه های غیردولتی برای دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران تخفیف شهریه در نظر می گیرند ؟

بله ، طبق بخشنامه بنیاد شهید ، دانشجویان دارای سهمیه ایثارگران در صورت پذیرش در دانشگاه های غیردولتی ، از تخفیف شهریه بهره مند می شوند.

  • میزان تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران چقدر است ؟

میزان تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران دارای سهمیه 5 و 25 درصدی متفاوت است که در این مطلب بررسی شد.

  • شرایط بهره مندی از تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی برای ایثارگران چیست ؟ 

مطابق متن این مقاله ، دانشجویانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند باید برای بهره مندی از شهریه ، در سنوات تحصیلی مجاز فارغ التحصیل شوند.

1 پاسخ دادن
  1. مجتبی می گوید:

    پدرم بالای 6ماه سابقه جبهه داره برای تخفیف شهریه دانشگاه علمی کاربردی باید کدام ارگان وسازمان مراجعه کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *