شرایط شرکت در المپیاد فیزیک

شرایط شرکت در المپیاد فیزیک

 

دانش آموزانی که قصد شرکت در المپیاد فیزیک را دارند ، باید از شرایط شرکت در المپیاد فیزیک مطلع شوند و در صورتی که واجد شرایط لازم بودند ، برای ثبت نام خود اقدام نمایند. ثبت نام المپیاد فیزیک به صورت همزمان با ثبت نام سایر المپیاد های علمی دانش آموزی انجام می گیرد و در سه مرحله نیز برگزار می شود.

نفرات برتر هر مرحله امکان ورود به مرحله بالاتر را دارند و در نهایت 5 نفر به مرحله المپیاد جهانی راه پیدا می کنند. اگر قصد شرکت در المپیاد فیزیک را دارید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از شرایط ثبت نام و شرکت در المپیاد این رشته ، مطلع شوید.

شرایط شرکت در المپیاد فیزیک 1400

المپیاد های علمی دانش آموزی هر ساله برای دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه برگزار می گردند و رشته های مختلفی را از جمله فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، ریاضی ، کامپیوتر ، نجوم ، جغرافیا ، ادبی و … را شامل می شوند.

دانش آموزانی که از نظر علمی در سطح بالایی از هر کدام از این رشته ها قرار دارند ، می توانند با شرکت در المپیاد و قرار گرفتن در رقابت دانش آموزی ، شانس خود را برای دریافت مدال طلا ، نقره و برنز و یا برای ورود به تیم ملی و حضور در رقابت جهانی ، امتحان کنند.

برای نفرات برتر المپیاد های علمی دانش آموزی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته می شود مثلا دانش آموزانی که موفق به دریافت مدال طلای بین المللی المپیاد فیزیک شوند ، می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری وارد رشته های گروه پزشکی شوند.

شرایط شرکت در المپیاد فیزیک به شرح موارد زیر می باشد :

  • ثبت نام المپیاد فیزیک را فقط دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم می توانند انجام دهند.
  • دانش آموزان پایه دهم در صورت شرکت در المپیاد فیزیک ، امکان ورود به دوره آموزشی تابستان را ندارند و فقط می توانند در مرحله دوم این آزمون راه یابند.
  • دانش آموزانی که تمام شرایط شرکت در المپیاد را دارند ، می توانند در المپیاد علمی بیش از یک رشته شرکت کنند.
  • دانش آموزانی که مدال طلای کشوری المپیاد فیزیک را به دست آورند ، از شرکت در کنکور سراسری معاف می شوند و می توانند وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند.
  • دانش آموزانی که موفق به دریافت مدال طلای بین المللی المپیاد فیزیک شوند ، امکان پذیرش بدون کنکور در رشته های علوم پزشکی را دارند.
  • دانش آموزانی که سال گذشته موفق به دریافت مدال نقره یا برنز کشوری المپیاد فیزیک شده اند ، برای شرکت در المپیاد فیزیک امسال باید تمامی مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون را از ابتدا طی کنند.

زمانبندی ثبت نام المپیاد فیزیک

ثبت نام المپیاد فیزیک در دی ماه انجام می گیرد و زمانبندی ثبت نام از طریق سایت oly.medu.ir به دانش آموزان اطلاع رسانی می گردد. برای سال 1400 هنوز زمان ثبت نام مشخص نشده است اما در سال گذشته ، تاریخ های ثبت نام به شرح زیر بوده است :

مرحله اول

  •  23 تا 29 دی ماه 99
  • 13 تا 28 بهمن ماه 99

مرحله دوم

  • نیازی به ثبت نام نیست.

مرحله سوم (عملی)

  • نیازی به ثبت نام نیست.

دوره آموزشی تابستان

  • در تیرماه

نحوه ثبت نام المپیاد فیزیک

دانش آموزان برای ثبت نام المپیاد فیزیک باید به سایت oly.medu.ir مراجعه کنند. در این سامانه دفترچه راهنمای ثبت نام قرار داده می شود که دانش آموز ملزم به دانلود و مطالعه دفترچه است تا از تمام شرایط ثبت نام مطلع گردد. ثبت نام المپیاد در سایت مذکور با پرداخت هزینه انجام می گیرد و مبلغ ثبت نام نیز حدود 40 هزار تومان است.

دانش آموزان برای ثبت نام ابتدا باید رشته مورد تقاضای خود را ثبت نمایند ، سپس فرم را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنند و در مرحله آخر هزینه ثبت نام را با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند.

پس از تمام مراحل فوق ، کدپیگیری ارائه می شود که به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است. اگر این کد را دریافت نکردید ، حتما مشکلی در مراحل ثبت نام شما وجود داشته است و باید مجددا ثبت نام کنید. کدپیگیری را تا زمان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه نزد خود حفظ کنید زیرا برای مشاهده نتایج و دریافت کارت ، به آن احتیاج خواهید داشت.

سوالات متداول

  • شرایط شرکت در المپیاد فیزیک 1400 به چه صورت است ؟

شرایط کامل شرکت در المپیاد فیزیک کامل در این مطلب بررسی شد.

  • شرط معدل ثبت نام المپیاد فیزیک چقدر است ؟

ثبت نام المپیاد فیزیک شرط معدل ندارد.

  • ثبت نام المپیاد فیزیک در چه تاریخی انجام می شود ؟

زمان ثبت نام المپیاد فیزیک در دی ماه است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *