زمان ثبت نام المپیاد زیست

زمان ثبت نام المپیاد زیست

 

زمان ثبت نام المپیاد زیست با زمان ثبت نام سایر المپیاد ها در یک تاریخ می باشد و دانش آموزانی که علاقه مندند در المپیاد این رشته شرکت کنند ، باید در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و مطابق با زمان بندی های اعلام شده ، در جلسات آزمون حضور یابند. دانش آموزان برای ثبت نام المپیاد زیست باید از شرایطی برخوردار باشند که در ادامه این مطلب ضمن بررسی شرایط ، تاریخ دقیق ثبت نام را نیز به اطلاعتان می رسانیم.

زمان ثبت نام المپیاد زیست 1400

دانش آموزانی که علاقه مندند در المپیاد زیست شرکت کنند ، در قدم اول می بایست ثبت نام آن را انجام دهند و در آزمون مرحله اول شرکت کنند. شرط ورود به مراحل بعدی نیز کسب نمره قبولی در هر مرحله از آزمون است.

دانش آموزان برای شرکت در آزمون المپیاد زیست ، می بایست از طریق سامانه رسمی اقدام به ثبت نام اینترنتی نمایند و یک بار ثبت نام برای شرکت در تمام مراحل آزمون کفایت می‌ کند. زمان ثبت نام المپیاد زیست سال گذشته از تاریخ 23 الی 27 دی ماه بوده است و امسال نیز احتمالا بازه زمانی ثبت نام به همان تاریخ سال قبل باشد یعنی از اواخر دی ماه ، ثبت نام آغاز گردد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر زمان ثبت نام المپیاد زیست 1400 مشخص نشده است و به محض اعلام سامانه رسمی المپیاد ، در این مطلب به اطلاع شما دانش آموزان عزیز می رسانیم.

تمدید زمان ثبت نام المپیاد زیست

با وجود آنکه زمان ثبت نام المپیاد زیست از طریق سامانه oly.medu.ir به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود ، اما بسیاری از دانش آموزان از فرایند ثبت نام جا می مانند و موفق به ثبت نام در مهلت مقرر نمی شوند.

معمولا زمان ثبت نام المپیاد زیست برای این دسته از دانش آموزان تمدید می شود به طوری که در سال گذشته یکبار مهلت ثبت نام در 29 دی ماه تمدید گردید. با توجه به اینکه هر ساله زمان ثبت نام المپیاد زیست تمدید می شود ، اما توصیه ما این است که پیگیر اطلاعیه های ثبت نام باشید و نام نویسی خود را به تاخیر نیاندازید. در صورتی که تاریخ دقیق مهلت مجدد نام نویسی المپیاد زیست مشخص شد ، در اینجا به شما اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم.

شرایط و مدارک ثبت نام المپیاد زیست

دانش آموزان در زمان ثبت نام المپیاد زیست باید مدارک لازم را ارائه دهند. البته برای شرکت در المپیاد نیاز به مدارک خاصی نیست و دانش آموز تنها باید عکس 4*3 با فرمت jpg در سامانه بارگذاری نماید.

عکس ثبت نام باید مربوط به سال جاری دانش‌ آموز باشد همچنین سایز و اندازه عکس باید مناسب بارگذاری در سامانه باشد. ضمن اینکه عکس باید بدون اثر مهر ، منگنه و تاخوردگی در سامانه بارگذاری شود.

علاوه بر عکس ، مشخصات شناسنامه ای مثل شماره شناسنامه ، کد ملی ، نام پدر ، سری و سریال شناسنامه ، محل صدور شناسنامه و … برای ثبت نام المپیاد زیست مورد نیاز هستند.

از شرایط ثبت نام المپیاد زیست نیز به شرح زیر می باشند :

  • دانش آموزان پایه های تحصیلی دهم و یازدهم ، مجاز به ثبت نام المپیاد زیست هستند.
  • دانش آموزانی که واجد شرایط عمومی و اختصاصی المیپاد هستند ، می‌ توانند در المپیاد بیش از یک رشته شرکت نمایند.
  • دانش آموزان سال دهم که در المپیاد سال قبل شرکت کرده اند و دارای مدل برنز رشته کامپیوتر یا مدال نقره یا برنز سایر رشته ها هستند ، برای شرکت در المپیاد های امسال از جمله المپیاد زیست ، باید از ابتدا مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون را انجام دهند.
  • نفرات برتر المپیاد زیست شناسی که مدرک دیپلم آنها مرتبط با رشته زیست شناسی است ، می توانند در کنکور سراسری شرکت نکنند و در رشته محل مورد علاقه خود به تحصیلات دانشگاهی بپردازند.

نحوه ثبت نام المپیاد زیست 1400

دانش آموزان برای ثبت نام المپیاد زیست می‌ بایست به سایت oly.medu.ir مراجعه نمایند و در قدم اول جهت اطلاع از شرایط و ضوابط مراحل آزمون ، دفترچه راهنمای ثبت نام را از همین سامانه دانلود و بررسی کنند.

پس از آنکه دفترچه را مطالعه کردید و در جریان شرایط ثبت نام قرار گرفتید ، می بایست در بخش “ورود دانش آموزان” کد ملی و رمز ورود همگام را درج نمایید. در صورت فراموشی رمز همگام نیز باید آن را از طریق سامانه همگام ، بازیابی نمایید زیرا بدون رمز امکان ورود به سایت المپیاد وجود ندارد.

در قدم بعدی لازم است که رشته المپیاد خود را انتخاب نمایید و پس از دریافت فرم ثبت نام ، آن را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید. پس از تعیین رشته و تکمیل فرم تقاضا نامه ثبت نام ، می بایست هزینه نام نویسی را نیز بپردازید. سال قبل ، هزینه ثبت نام المپیاد زیست 40 تومان بوده است که امسال کمی افزایش خواهد یافت.

در پایان مراحل ، کد پیگیری ثبت نام توسط سامانه به شما ارائه خواهد شد که این کد به منزله موفقیت آمیز بودن ثبت نام شماست. اگر کد پیگیری را دریافت نکردید ، لازم است که مراحل ثبت نام را از ابتدا انجام دهید.

سوالات متداول

  • زمان ثبت نام المپیاد زیست 1400 چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام المپیاد زیست 1400 اواخر دی ماه می باشد.

  • ثبت نام المپیاد زیست در کدام سامانه انجام می گیرد ؟

دانش آموزان برای ثبت نام المپیاد زیست می‌ بایست به سایت oly.medu.ir مراجعه نمایند.

  • کدام دسته از دانش آموزان امکان ثبت نام المپیاد زیست را دارند ؟

دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم می توانند در المپیاد زیست شناسی شرکت کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *