زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

 

اطلاع از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند ، مهم است. دانشگاه فرهنگیان همانند بسیاری از دانشگاه های سراسری از طریق کنکور کارشناسی ارشد در مقطع ارشد دانشجو پذیرش می کند و داوطلبانی که از شرایط کافی برخوردار هستند ، می بایست در زمان انتخاب رشته ، رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی زمان ثبت نام و زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401 می پردازیم.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان به صورت جداگانه و مستقل از سایر دانشگاه ها نیست و تمام داوطلبانی که می خواهند وارد رشته های با آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان شوند ، باید در کنکور کارشناسی ارشد که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرکت نمایند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 در آذر ماه می باشد و تاریخ دقیق آن از روز  16 لغایت 23 آذر ماه است. البته امکان تمدید مهلت ثبت نام برای جاماندگان وجود دارد همچنین قبل از برگزاری آزمون و معمولا در اسفند ماه ، مهلت مجددی برای ثبت نام با تاخیر کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته می شود.

پس اگر می خواهید در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید ، باید در آذر ماه برای ثبت نام کنکور ارشد از طریق سایت sanjesh.org اقدام نمایید. بدیهی است که امکان پذیرش بدون کنکور در رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان با انتخاب رشته ارشد سایر دانشگاه ها به صورت همزمان انجام می گیرد و داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده اند و در جلسه آزمون نیز حضور داشته اند ، با توجه به رتبه و ترازی که در کارنامه کنکورشان درج شده است ، می بایست انتخاب رشته را انجام دهند. زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد چند هفته پس از اعلام نتایج اولیه است و سال گذشته به دلیل تاخیری که در برگزاری آزمون وجود داشت ، انتخاب رشته در شهریورماه انجام شد ولی امسال پیش بینی می شود که زمان آن یک الی دو ماه زودتر و احتمالا در اواخر تیر ماه باشد.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد و داوطلبان برای اطلاع از لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401 باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و بررسی نمایند.

ضمن اینکه برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان بر خلاف مقطع کارشناسی ، مصاحبه ای برگزار نمی شود و اگر رتبه لازم را در آزمون ارشد کسب کرده باشید و انتخاب رشته را نیز به درستی انجام دهید ، شانس پذیرش خواهید داشت.

شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401

شرایط کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401 در دفترچه راهنمای ثبت نام به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. این شرایط شامل شرط معدل مدرک لیسانس و … هستند که توضیحات بیشتر آن در در ادامه ذکر شده است :

  • دارا بودن مدرک لیسانس با حداقل معدل 12
  • داوطلبانی که مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر دارند ، مجاز به ثبت نام ارشد دانشگاه فرهنگیان نیستند.
  • داوطلبان آقا در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.
  • دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی ارشد بدون برگزاری مصاحبه دانشجو پذیرش می کند.
  • معلمان حق التدریسی ، قراردادی ، قرار دادی تطبیقی  و آموزشیاران نهضت سواد آموزی امکان پذیرش و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان را ندارند.
  • داوطلبان برای قبولی در دوره کارشناسی ارشد دانشگا فرهنگیان باید حداقل 3 سال سابقه خدمت اداری یا آموزشی در وزارت آموزش و پرورش داشته باشند.
  • دانشجویانی که در دانشگاه های دیگر در مقطع ارشد مشغول به تحصیل هستند ، امکان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را ندارند.
  • فقط فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی آموزش و پرورش مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان هستند.

سوالات متداول

  • زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان 1401 چه تاریخی است ؟

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، در آذر ماه می باشد.

  • آیا در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان مصاحبه برگزار می شود ؟

خیر ، دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مصاحبه برگزار نمی کند.

  • زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان چه تاریخی تعیین شده است ؟

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه فرهنگیان در تیرماه یا مرداد ماه انجام می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *