چگونه در شاد لایو ببینیم

چگونه در شاد لایو ببینیم

 

یکی از امکانات برنامه شاد که باعث بهتر شدن کیفیت آموزش مجازی می شود ، قابلیت لایو است و معلم می تواند به صورت لایو یا همان پخش زنده ، برای دانش آموزان تدریس کند. با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموزان نحوه استفاده از امکان پخش زنده برنامه شاد را بلد نیستند ، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که چگونه در شاد لایو ببینیم. اگر پس از مطالعه این مطلب نیازمند راهنمایی بیشتری بودید ، لطفا با مشاوران ما ارتباط برقار نمایید.

 

برای رفع مشکلات سامانه شاد و دریافت پاسخ سوالات خود درباره این برنامه ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

خرید بسته تماس به میزان زمان مشاوره ای که مورد نیاز است.

چگونه در شاد لایو ببینیم

لایو در برنامه شاد قابلیتی است که امکان ارتباط زنده یکطرفه میان معلم با دانش آموزان را فراهم می سازد. در این قابلیت ، دانش آموزان به صورت آنلاین معلم را مشاهده می کنند و اگر حین تدریس سوالی داشتند یا به مشکلی برخوردند ، می توانند آنلاین رفع اشکال کنند.

ارتباط زنده یکطرفه در برنامه شاد توسط  معلم آغاز می شود و دانش آموزان حداکثر تا یک روز پس از اتمام لایو ، می توانند آن را ذخیره کنند. البته علاوه بر معلم ، دانش آموزان نیز می توانند شروع کننده لایو باشند و این قابلیت برای تمام کاربران شبکه شاد در دسترس است.

برای شروع لایو در برنامه شاد ، وارد گروه درسی مربوطه شود و سپس از پایین صفحه گزینه سنجاق را انتخاب کنید. (مطابق تصویر زیر)

چگونه در شاد لایو ببینیم

پس از انتخاب گزینه سنجاق ، منویی را مشاهده خواهید کرد که گزینه دوم از سمت راست ، عبارت “پخش لایو” درج شده است. این گزینه را انتخاب کنید.

چگونه در شاد لایو ببینیم

با انتخاب گزینه پخش لایو ، ارتباط زنده یکطرفه در آن گروه یا کانال درسی آغاز می شود و اسامی دانش آموزانی که در لایو حضور دارند ، کنار صفحه درج می گردد.

چگونه در شاد لایو ببینیم

پس از اتما لایو نیز باید بر روی علامت ضربدر بالای صفحه کلیک کنید تا خارج شوید. پس از زدن ضربدر از شما سوال پرسیده می شود که “آیا میخواهید پخش زنده را متوقف کنید” که شما باید گزینه باشه را انتخاب کنید.

به معلمان عزیز توصیه می شود که ساعت شروع پخش زنده را از قبل در گروه درسی اطلاع رسانی کنند تا دانش آموزان بتوانند در لایو حضور داشته باشند.  پس از اتمام لایو نیز اگر دانش آموزی موفق به مشاهده آن نشده باشد ، می تواند تا 24 بعد آن را ذخیره و دانلود نماید.

چگونه لایو شاد را در کامپیوتر ببینیم

بسیاری از دانش آموزان از طریق وب به سامانه شاد متصل هستند و امکان ورود به برنامه با استفاده از تبلت و گوشی تلفن همراه ندارند. متاسفانه امکان مشاهده لایو در وب شاد وجود ندارد و دانش آموزانی که از نسخه تحت وب استفاده می کنند امکان حضور آنلاین در لایو را نخواهند داشت و فقط می توانند پس از اتمام لایو ، آن را دانلود و ذخیره نمایند.

امکانات لایو برنامه شاد

لایو برنامه شاد امکاناتی دارد که باعث بهتر شدن کیفیت آموزش مجازی می باشد. مهم ترین مزیت این قابلیت شبکه شاد ، ارتباط آنلاین و مستقیم دانش آموزان با معلم است که باعث می شود اگر دانش آموزی حین تدریس معلم مشکلی داشت ، همانجا سوال خود را بپرسد و رفع اشکال شود.

در لایو برنامه شاد دانش آموزان می توانند از طریق نوشتن پیام ، سوالات خود را برای معلم ارسال کنند و سایر دانش آموزان نیز اگر سوال مشابهی داشتند ، معلم برای آنها توضیح دهد تا رفع ابهام شود.

همچنین معلم در لایو برنامه شاد می تواند اسامی دانش آموزان حاضر را مشاهده کند و بدین طریق حضور و غیاب نیز انجام می شود. ساعت برگزاری لایو به انتخاب معلم تعیین می شود اما بهتر است که از قبل با دانش آموزان هماهنگی های لازم را انجام دهد تا اکثر آنها امکان آنلاین شدن و حضور در لایو را در ساعتی که معلم تعیین کرده است ، داشته باشند.

سوالات متداول

  • چگونه در شاد لایو ببینیم ؟

مراحل کامل نحوه مشاهده لایو در برنامه شاد ، در این مطلب بررسی شد.

  • چگونه لایو شاد را در کامپیوتر ببینیم ؟

دانش آموزانی که از نسخه وب شاد استفاده می کنند ، امکان مشاهده لایو را ندارند.

  • آیا امکان دانلود و ذخیره لایو برنامه شاد وجود دارد ؟

بله ، حداکثر تا 24 ساعت پس از اتمام لایو امکان ذخیره سازی آن وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *