شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه در رشته های تحصیلی مختلف ، متفاوت است و دانشجویان این دانشگاه موظف هستند در هر ترم شهریه ثابت و متغیر مصوب دانشگاه را بپردازند. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آزمون سراسری دانشجو پذیرش می کند و رشته های بدون کنکور در این مقطع ندارد. بنابراین اگر علاقه مند هستید وارد دانشگاه غیرانتفاعی رفاه شوید ، باید در کنکور ارشد شرکت نمایید و با کسب رتبه لازم ، انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهید. در ادامه این مطلب به بررسی شهریه دانشگاه رفاه در مقطع ارشد در سال جدید ، می پردازیم.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

دانشگاه رفاه یکی از دانشگاه های غیرانتفاعی است که هر ساله در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله مقطع کارشناسی ارشد ، دانشجو می پذیرد. رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه عمدتا از گروه علوم انسانی می باشند و شامل رشته هایی همچون علوم اجتماعی ، روانشناسی ، فقه و حقوق و … هستند. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که علاقه مند به قبولی در دانشگاه رفاه هستند ، باید انتخاب رشته کنکور ارشد را انجام دهند و اگر رتبه آنها مناسب دانشگاه باشد ، پذیرش خواهند شد.

تحصیل در دانشگاه رفاه با پرداخت شهریه همراه است و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه مصوب دانشگاه می باشند. این دانشگاه به ازای هر ترم تحصیل از دانشجویان شهریه دریافت می نماید که میزان شهریه به عواملی همچون نوع رشته تحصیلی ، سال ورود به دانشگاه ، تعداد واحد های درسی اخذ شده ، نوع واحد های درسی و … تعیین می شود. پس ممکن است شهریه دانشجویان با یکدیگر متفاوت باشد.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه به صورت زیر است :

  • شهریه ثابت : 1/000/000 الی 1/500/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد نظری : 200/000 الی 280/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد عملی : 290/000 الی 380/000 تومان
  • شهریه متغیر هر واحد پایان نامه : 470/000 الی 880/000

شهریه ثابت کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه تا زمان دانش آموختگی ثابت است و کمتر یا بیشتر نمی شود. میزان شهریه ثابت را سال ورود به و نوع رشته تحصیلی دانشجو تعیین می کند و دانشجویانی که امسال وارد دانشگاه می شوند ، نسبت به دانشجویان سال قبل شهریه ثابت بیشتری می پردازند. همچنین شهریه متغیر سالانه حدود 15 درصد افزایش می یابد و تعداد و نوع واحد های درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می کند ، باعث بیشتر یا کمتر شدن شهریه متغیر می شود.

راهنمای پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه

دانشجویان دانشگاه رفاه می بایست دو بار در سال شهریه بپردازند که مهلت تسویه بدهی هر ترم حداکثر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم می باشد. از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه رفاه ، شهریه ثابت و بخشی از شهریه متغیر به صورت علی الحساب دریافت می شود و دانشجو برای پرداخت مابقی شهریه تا زمان امتحانات پایان ترم فرصت دارند.

از ترم دو بعد دانشجو باید قبل از انتخاب واحد شهریه ثابت را بپردازد و در صورت عدم پرداخت شهریه ثابت ، امکان ورود به سامانه انتخاب واحد را نخواهد داشت. پس از اخذ واحد های درسی ، شهریه متغیر محاسبه شده و در پروتال دانشجو ثبت می گردد. برای پرداخت شهریه متغیر نیز تا پایان ترم فرصت داده می شود و در صورتی که دانشجو بدهی داشته باشد ، امکان دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در امتحانات را نخواهد داشت.

سوالات متداول

  • شهریه کارشناسی ارشد رفاه چقدر است ؟

شهریه مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه رفاه شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که در این مطلب بررسی کردیم.

  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه رفاه سالانه چقدر افزایش دارد ؟

شهریه دانشگاه رفاه برای مقطع ارشد سالانه حدود 15 درصد افزایش می یابد.

  • منظور از شهریه ثابت و متغیر کارشناسی ارشد چیست ؟

شهریه ثابت بر اساس مقطع تحصیلی ، رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می شود اما شهریه متغیر را تعداد و نوع واحد های درسی اخذ شده در هر ترم ، تعیین می کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *