سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی

 

سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی

سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی برای ترم های تحصیلی اول و دوم و ترم تابستان با یکدیگر متفاوت می باشد. تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری باید مطابق با معدل خود و سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی ، اقدام به انتخاب واحد نمایند. شرایط انتخاب واحد در دانشگاه غیر انتفاعی برای مقاطع تحصیلی مختلف و همینطور دانشجویانی که قصد انتخاب واحد برای ترم آخر را دارند ، متفاوت است که در ادامه این مطلب کامل بررسی کرده ایم.

سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی همانند دیگر دانشگاه های دولتی برای انتخاب رشته داوطلبان سقف مشخصی را تعیین کرده است. دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی و در هر مقطع تحصیلی شامل کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری موظف هستند با توجه به سقف انتخاب واحد خود ، از میان دروس ارائه شده واحد بردارند. انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی از طریق سایت گلستان انجام می شود و کافی است که دانشجویان در تاریخ انتخاب واحد سال ورودی و رشته خود ، وارد این سایت شده و مراحل اخذ واحد را انجام دهند.

مرتبط پیشنهاد میشود : سقف انتخاب واحد ارشد دانشگاه آزاد

لازم است اشاره کنیم که دانشجویان مجاز به دریافت واحد بیش از سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی نمی باشند. انتخاب واحد بیش از سقف تعیین شده در دانشگاه های غیر انتفاعی نیازمند داشتن شرایط خاصی شامل تحصیل در ترم آخر و یا داشتن دروس معرفی به استاد است.

سقف انتخاب واحد کارشناسی غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی برای دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی که دارای معدل الف و بالای 17 هستند و دانشجویانی که دارای معدل پایین تر از 17 هستند ، سقف انتخاب واحد جداگانه ای را در نظر گرفته است. در ادامه به حداقل و حداکثر واحد مجاز جهت انتخاب واحد مقطع کارشناسی در دانشگاه غیر انتفاعی اشاره کرده ایم :

  • دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی با معدل بالای 17 : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی 12 تا 24 واحد
  • دانشجویان مقطع کارشناسی با معدل زیر 17 : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی 12 تا 20 واحد

سقف انتخاب واحد کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

برای دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد غیر انتفاعی که جزو دانشجویان با معدل مشروطی نیستند و همینطور دارای شرایط خاصی می باشند نیز حداقل و حداکثر تعداد واحد انتخابی تعریف شده است. در ادامه به حداقل و حداکثر واحد مجاز جهت انتخاب واحد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه غیر انتفاعی اشاره کرده ایم :

  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با تمامی معدل ها به غیر از مشروطی : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی 8 تا 14 واحد
  • دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با تمامی معدل ها به غیر از مشروطی در شرایط خاص و با تایید مدیر گروه : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی 8 تا 16 واحد

سقف انتخاب واحد دکتری غیر انتفاعی

برای دانشجویان مقطع دکتری با تمامی معدل ها به غیر از مشروطی ، سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی 6 تا 12 واحد تعریف شده است.

سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی برای دانشجویان ترم آخر

تغییر تعداد واحد هایی که دانشجو در نیمسال تحصیلی آخر می تواند اخذ نماید ، به تائید مدیر گروه امکان پذیر می باشد. در صورتی که دانشجوی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری قصد انتخاب واحد برای نیمسال تحصیلی آخر را داشته باشد و بیشتر و یا کم تر از سقف مجاز واحد بخواهد ، می تواند با تائید مدیر گروه به اندازه ای که فارغ التحصیل گردد ، واحد اخذ کند.

سقف انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه غیر انتفاعی نیز همانند دیگر دانشگاه های دولتی دروسی را برای دانشجویان در ترم تابستان ارائه می دهد. دانشجویان کارشناسی و در برخی موارد کارشناسی ارشد دانشگاه های غیر انتفاعی مجاز به اخذ برخی دروس ارائه شده در ترم تابستان هستند.

انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی اختیاری می باشد و همانند نیمسال تحصیلی اول و دوم ، با توجه به سقف انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی انجام می شود. لازم به ذکر است دروس ارائه شده در ترم تابستان جزو دروس تخصصی و عملی نیست و آن ها فقط مجاز به انتخاب واحد در دروسی هستند که ارائه می گردد. سقف انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاغی 6 واحد می باشد. البته این سقف برای دانشجویان با سهمیه ایثارگری تا 8 واحد نیز قابل افزایش است.

چنانچه دانشجویی در ترم آخر باشد و برای فارغ التحصیلی فقط نیاز به گذراندن 8 واحد داشته باشد ، می تواند ابتدا تائید مدیر گروه خود را دریافت نماید و سپس مجاز است در ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی حداکثر تا 8 واحد انتخاب رشته نماید. این شرایط برای دانشجویان با سهمیه ایثارگران نیز وجود دارد و در شرایط مشابه دانشجویان با سهمیه ایثارگر مجاز به اخذ 10 واحد خواهند بود.

سوالات متداول

  • تعداد واحد های مجاز هر ترم تحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی چقدر است؟

تعداد واحد های مجاز هر ترم تحصیلی در دانشگاه غیر انتفاعی ، با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان و همینطور معدل آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد که در مطلب کام بررسی شده است.

  • سقف انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی چند واحد می باشد ؟

سقف انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه غیر انتفاعی حداکثر 6 واحد و برای دانشجویان با سهمیه ایثارگری حداکثر 8 واحد است. البته این تعداد در شرایط خاص قابل افزایش نیز می باشد.

  • سقف انتخاب واحد در مقطع دکتری دانشگاه غیر انتقاعی چقدر است ؟

سقف انتخاب واحد دانشگاه غیر انتفاعی برای دانشجویان مقطع دکتری با تمامی معدل ها به غیر از مشروطی ، 6 تا 12 واحد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *