رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور

رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور

 

رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور رشته ای است که بسیاری از داوطلبان به‌ دنبال اطلاع از شرایط پذیرش در آن هستند در دانشگاه پیام نور رشته های تحصیلی متنوع در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ارائه می‌ شوند و پذیرش در هر یک از مقاطع هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور امکان‌ پذیر است یعنی داوطلبان مجازند یا بر اساس سوابق تحصیلی خود و یا از طریق شرکت در آزمون‌ های سراسری وارد رشته مورد علاقه خود در این دانشگاه شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا رشته علوم قضایی در دانشگاه پیام نور ارائه می شود یا خیر و در کدام مقاطع ارائه می گردد همچنین نحوه پذیرش در آن به چه صورت می باشد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشد.

رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی

اکثر رشته های دوره کارشناسی دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و عمدتاً از گروه علوم انسانی هستند. البته رشته های تجربی ، فنی مهندسی و علوم پایه نیز در این دانشگاه ارائه می شوند.

از رشته های انسانی دانشگاه پیام نور می توان به رشته های روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت ، حقوق ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، مشاوره و از این قبیل رشته ها اشاره کرد اما رشته علوم قضایی تا به حال در این دانشگاه چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور ارائه نشده است.

رشته علوم قضایی در کدام دانشگاه ها ارائه میشود ؟

دانشگاه های رشته علوم قضایی دو دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری و همچنین دانشگاه غیرانتفاعی است که البته در این دانشگاه فقط مقطع کاردانی ارائه می گردد.

همچنین میتوانید این مطلب را نیز مطالعه فرمایید : دانشگاه های رشته علوم قضایی 1401

پس اگر می خواهید در دانشگاه پیام نور تحصیل کنید ، باید رشته های دیگری همچون حقوق ، روانشناسی و … را انتخاب نمایید اما اگر به فکر تحصیل در رشته علوم قضایی هستید ، یا باید در کنکور سراسری شرکت نمایید و وارد مقطع کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری شوید و یا اینکه به صورت بدون کنکور ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی را انجام دهید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بدین صورت است که به داوطلبان دو بار در سال فرصت ثبت نام داده می شود که یکبار در مهرماه و بار دوم در بهمن ماه است. ثبت نام در اکثر نیمسال ها به صورت اینترنتی انجام می گیرد و سامانه ثبت نام نیز به نشانی sanjesh.org می باشد. داوطلبان از طریق این سامانه می بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و سپس کد رشته محل های استخراج شده از دفترچه را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

در صورت تمایل به ثبت نام کارداین علوم قضایی دانشگاه غیرانتفاعی نیز فرایند ثبت نام همچون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور است و اسامی دانشگاه هایی که این رشته را ارائه می کنند ، به شرح زیر می باشند :

  • موسسه غيرانتفاعی فيض الاسلام
  • موسسه غيرانتفاعی آفاق
  • موسسه غيرانتفاعی رسام ( ويژه خواهران)
  • موسسه غيرانتفاعی كار خرمدره
  • موسسه غيرانتفاعی كار قزوین
  • موسسه غيرانتفاعي مولوي ایوانکی
  • موسسه غيرانتفاعي طلوع مهر – قم
  • موسسه غيرانتفاعي زاگرس – كرمانشاه
  • وسسه غيرانتفاعی ميلاد گلستان – مينودشت
  • – دانشگاه غيرانتفاعی شمال – آمل
  • دانشگاه غيرانتفاعی علامه محدث نوری – نور
  • موسسه غيرانتفاعی روزبهان – ساري
  • موسسه غيرانتفاعی علامه طبرسی – قايمشهر
  • و …

رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق فراگیر و آزمون ارشد ، دانشجو پذیرش می کند که در روش فراگیر نیازی به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری نیست و آزمون فراگیر توسط خود دانشگاه برگزار می شود که ساده تر از آزمون سراسری است ضمن اینکه منابع آزمون مشخص است. رشته علوم قضایی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور چه به صورت باکنکور و چه به صورت فراگیر ارائه نمی شود و تنها دانشگاه ارائه دهنده رشته علوم قضایی در مقطع کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری است.

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1401 بدین صورت است که داوطلب باید در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نماید و رتبه مناسبی را به دست آورد. سپس در زمان انتخاب رشته ، رشته های این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته کنکور خود درج نمایند. ضمن اینکه دانشگاه علوم قضایی شرط سنی دارد و حداکثر سن 28 سال تمام برای قبولی در این دانشگاه ، لازم است.

سوالات متداول

  • آیا رشته علوم قضایی در دانشگاه پیام نور ارائه می شود ؟

تاکنون این رشته در دانشگاه پیام نور چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور ارائه نشده است.

  • شرایط رشته علوم قضایی دانشگاه پیام نور به چه صورت است ؟

رشته علوم قضایی در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شود.

  • کدام دانشگاه ها رشته علوم قضایی را ارائه می دهند ؟

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری و برخی از واحد های دانشگاه غیرانتفاعی ، رشته علوم قضایی را ارائه می دهند.

1 پاسخ دادن
  1. بشيري می گوید:

    سلام عليكم خواستيم بگوييم كه به مسعولين علمي بگوييد كه سعي كنند رشته فقه و مباني حقوق در دانشگاه پيام نور بشود با عنوان علم رشته ي حقوق خصوصي و به دليل شباهت زياد علم فقه به علوم قضايي بايد عنوان علم فقه در كنار علوم قضايي و فقه قضايي قرارگيرد تا دانشگاه پيام نور بهتر شاخه هاي علمي حقوق را به طور تخصصي آموزش دهند.با تشكر از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *