راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

 

دانش آموزان پایه نهم که قصد انتخاب رشته دارند ، باید با وارد شدن به سایت همگام در آزمون رغبت و توانایی شرکت نمایند تا هدایت تحصیلی آنها با توجه به علاقه و استعدادهایشان انجام بگیرد. زمان اجرای آزمون رغبت و توانایی پایه نهم معمولا در بهمن ماه است و سامانه ای که آموزش و پرورش برای اجرای این آزمون در نظر گرفته است ، سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir می باشد. اگر شما هم دانش آموز پایه نهم هستید ، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با استفاده از راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم قرار داده شده ، با نحوه شرکت در این آزمون آشنا شوید.

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم و دوره دوم متوسطه ، باید رشته تحصیلی خود را از میان رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش انتخاب نمایند. آزمون رغبت و توانایی پایه نهم با هدف هدایت تحصیلی بهتر و انتخاب رشته اصولی تر انجام می شود که دانش آموزان باید با مراجعه به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir در این آزمون شرکت نمایند. سوالات آزمون رغبت و توانایی پایه نهم به  به دو بخش جداگانه با عناوین آزمون رغبت و آزمون توانایی تقسیم می شوند که در یک بخش علاقه مندی ها و در بخشی دیگر توانمندی های دانش آموز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در این رابطه پیشنهاد میگردد: پادا کارنامه نهم – راهنمای تصویری دریافت کارنامه نهم از سایت پادا

پس از آنکه وارد سایت همگام شدید ، در قدم اول می بایست کد ملی و رمز عبور خود را درج نمایید و رمز همگام را باید از مدیر مدرسه دریافت نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده ، مطابق تصویر زیر دکمه “ورود” را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

با ورود به صفحه اول سامانه همگام ، منویی را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که شما باید گزینه “آزمون های مشاوره ای” را که در کادر قرمز رنگ مشخص کرده ایم ، انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

با ورود به صفحه آزمون های مشاوره ای ، گزینه “شرکت در آزمون خود ارزیابی” را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

با انتخاب گزینه شرکت در آزمون خود ارزیابی ، به صفحه سوالات هدایت خواهید شد. در این بخش باید آیکن “مدیریت” را انتخاب کنید و پس از مشاهده گزینه “رغبت سنج” بر روی گزینه “جواب به سوالات” کلیک کنید.

در قدم بعدی سوالات را مشاهده خواهید کرد و باید به آنها پاسخ داده و از علامت های قبلی و بعدی برای رفتن به سوالات قبل و بعد استفاده کنید. پس از آنکه به تمام سوالات پاسخ دادید ، بر روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا ثبت با موفقیت انجام شود.  در نهایت به صفحه اول سایت همگام بازگردید و مراحل را به طور کامل با زدن تیک در قسمت مدیریت ثبت نمایید.

سوالات آزمون رغبت و توانایی پایه نهم

همانطور که گفته شد، سوالات آزمون رغبت و توانایی پایه نهم در دو بخش علاقه مندی و توانمندی مطرح می شوند

  • به سیستم های کامپیوتری چقدر علاقه دارد ؟
  • آیا علاقه ای به تعمیر کردن لوازم برقی و لوازم خانگی دارید ؟
  • آیا علاقه ای به طراحی سایت دارید ؟
  • درک شما از مسائل و معماهای ریاضی چقدر است ؟
  • آیا به کارآفرینی و کسب و کار آزاد علاقه دارید ؟
  • آیا علاقه ای به شغل کارمندی دارید ؟
  • و ….

هدف از پرسش این سوالات بررسی علاقه مندی های دانش آموز برای هدایت تحصیلی بهتر است مثلا دانش آموزانی که علاقه مند به مسائل ریاضی هستند ، احتمالا در رشته ریاضی موفق تر خواهند بود یا دانش آموزانی که به تعمیرات و کارهای مکانیکی علاقه دارند ، در رشته های مکانیک فنی حرفه ای موفق تر خواهند بود. البته نمره آزمون رغبت و توانایی به تنهایی تعیین کننده هدایت تحصیلی دانش آموزان نیست و موارد دیگری همچون نمرات دانش آموز در دروس مختلف ، نظر مشاور ، نظر والدین و … نیز در هدایت تحصیلی دخیل هستند.

سوالات متداول

  • راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چگونه بیابیم ؟

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی پایه نهم را در این مطلب قرار داده ایم.

  • زمان اجرای آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چه تاریخی است ؟

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم معمولا در بهمن ماه اجرا می شود.

  • آزمون رغبت و توانایی پایه نهم در کدام سامانه برگزار می شود ؟

دانش آموزان برای شرکت در آزمون رغبت و توانایی پایه نهم باید به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir مراجعه نمایند.

4 پاسخ
  1. تقی می گوید:

    سلام چرا در آزمون رغبت در بعضی از گزینه ها سوال برای اطمینان از صحت نتایج گزینه مثلا شدیدا علاقمندم را بزنید را آورده است .آیا همان را بزنیم یا گزینه نظر خودمان را .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *