تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد عمدتا شامل رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی است و داوطلبانی که در مرحله اولیه انتخاب رشته در هیچ رشته ای پذیرفته نشده اند و یا از رشته قبولی خود رضایت ندارند ، می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت وارد رشته مورد علاقه شان شوند. زمان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد احتمالا در بهمن ماه است و جزئیات انتخاب رشته از طریق انتشار دفترچه ای به داوطلبان اطلاع رسانی می شود. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1401 می پردازیم.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد

دانشگاه آزاد همچون دانشگاه های سراسری از طریق کنکور سراسری در رشته های علوم پزشکی ، فنی مهندسی و … دانشجو پذیرش می کند. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند باید از طریق سایت azmoon.org برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند و حداکثر مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل هستند. پس از اتمام فرایند انتخاب رشته و اعلام اسامی پذیرفته شدگان ، داوطلبانی که پذیرفته شده اند می بایست برای ثبت نام قطعی به دانشگاه مراجعه کرده و مدارک خود را ارائه دهند.

اما ممکن است تعدادی از پذیرفته شدگان بنا به دلایلی مثل علاقه نداشتن به رشته قبولی یا دور بودن دانشگاه ، از ثبت نام در رشته محل قبولی خود منصرف شوند و در این صورت ظرفیت بعضی از رشته محل ها خالی باقی می ماند. دانشگاه آزاد با برگزاری تکمیل ظرفیت برای رشته های دارای ظرفیت ، شانس مجددی را برای علاقه مندان فراهم می سازد.

سال گذشته این فرایند برای رشته های با ازمون علوم پزشکی برگزار شد و زمان آن نیز از تاریخ 28 بهمن ماه الی 2 اسفندماه بوده است. امسال نیز در صورت وجود ظرفیت ، تکمیل ظرفیت برگزار شده و زمان آن حداکثر اواخر بهمن ماه خواهد بود.

دفترچه تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد را دارند باید قبل از اقدام به پرداخت هزینه و انتخاب رشته ، دفترچه راهنما را دانلود و بررسی نمایند و پس از اطلاع از شرایط کامل ، برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند. در داخل دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، اسامی رشته محل ها به همراه ظرفیت پذیرش هر یک از آنها درج شده است. همچنین شرایط و ضوابط انتخاب رشته نیز توضیح داده شده است.

لینک دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت همزمان با شروع ثبت نام در سایت azmoon.org فعال خواهد شد و برای دانلود دفترچه توصیه می شود که فقط از طریق همین سامانه اقدام نمایید.

ظرفیت رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ظرفیت رشته ها در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به نسبت مرحله اولیه انتخاب رشته بسیار کمتر است و اکثر رشته محل ها 4 الی 5 نفر ظرفیت دارند. البته امکان وجود 20 نفر ظرفیت نیز وجود دارد اما با توجه به اینکه پذیرش اصلی در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام شده است ، برای مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تعداد کمتری ظرفیت وجود دارد.

شرایط تکمیل ظرفیت با ازمون دانشگاه ازاد

داوطلبان برای شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد باید از یکسری شرایط اطلاع یابند که در ادامه بررسی می کنیم :

  • داوطلبانی که با توجه به کارنامه کنکور مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نشده اند ، امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت را ندارند.
  • تعداد انتخاب های مجاز در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد حداکثر 100 کد رشته محل است.
  • داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند و در مرحله اولیه انتخاب رشته در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اند ، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.
  • داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند و در مرحله اولیه انتخاب رشته در یک رشته محل قبول شده اند می توانند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند ولی در صورت پذیرفته شدن در رشته جدید ، قبولی قبلی آنها باطل می شود.
  • داوطلبان باید پیش از انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، هزینه انتخاب رشته را در سایت azmoon.org واریز نمایند.

سوالات متداول

  • زمان تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد 1400 چه تاریخی است ؟

زمان این تکمیل ظرفیت احتمالا اواخر بهمن ماه خواهد بود.

  • شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های با ازمون دانشگاه ازاد چیست ؟

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد را در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا تکمیل ظرفیت با ازمون دانشگاه ازاد 1400 برگزار خواهد شد ؟

در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 1400 منتشر نشده است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *