تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

آزمون دکتری وزارت بهداشت هر ساله توسط سازمان سنجش پزشکی به صورت یکپارچه برای پذیرش دانشجو در تمام دانشگاه های روزانه و آزاد برگزار می شوند و دارندگان مدرک کارشناسی ارشد مرتبط برای شرکت در این آزمون باید در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی اطلاع رسانی می شود که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

جدول زمانبندی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بر روی سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قرار داده می شود و متقاضیان این آزمون باید در تاریخی که تعیین شده است ، به سایت مذکور مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1401 از 15 تا 22 اسفند می باشد و داوطلبان در این فرصت 10 روزه می توانند از طریق سایت فوق نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ، معمولا تعدادی از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام یا کامل نبودن مدارکشان ، از فرایند نام نویسی جا می مانند که سازمان سنجش پزشکی مهلت ثبت نام را برای این دسته از داوطلبان تمدید می کند. در حال حاضر مهلت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مشخص نشده است اما پیش بینی می شود حداکثر تا آخر اسفندماه باشد.

مرتبط پیشنهاد میشود: تغییر رشته از بهداشت عمومی به پزشکی

راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت باید از سایت sanjeshp.ir اقدام کنید و پس از پرداخت هزینه ، مراحل ثبت نام را ادامه دهید. بدین منظور پس از مراجعه به سایت مذکور ، بر روی گزینه “دکتری تخصصی ph.D” کلیک کنید.

  • سپس از منوی جدید مجددا گزینه “دکتری تخصصی ph.D” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی لازم است بر روی گزینه “ارسال مدارک – ثبت نام جدید” کلیک نمایید و مجددا دکمه “رسال مدارک – ثبت نام جدید” را بزنید.
  • در مرحله بعدی باید کد ملی خود را درج کنید و دکمه “ادامه” را بزنید. پس از این مرحله ، لینک پرداخت هزینه ثبت نام را مشاهده خواهید کرد که باید بر روی گزینه “پرداخت الکترونیکی” کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هزینه هدایت شوید. در صورتی که متقاضی شرکت در دو رشته امتحانی هستید ، لازم است که برای هر رشته امتحانی هزینه مجزا پرداخت کنید.
  • برای پرداخت هزینه ، در صفحه پیش رو اطلاعات خواسته شده را درج کنید و کلید “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را بزنید و بعد از کلیک بر روی عبارت “تایید و پرداخت” وارد سامانه پرداخت الکترونیکی خواهید شد.
  • در این مرحله می بایست اطلاعات کارت بانکی خود را شامل شماره کارت، رمز دوم و … را درج کرده و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید تا فرایند پرداخت هزینه به طور کامل انجام شود.

شرایط شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای
  • ارائه گواهی فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریورماه برای دانشجویان سال آخر
  • داوطلبانی که مدرک معادل کارشناسی ارشد دارند ، امکان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را ندارند.
  • داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت حداکثر می توانند در دو رشته امتحانی آزمون دهند.
  • داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت فقط میتوانند یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی را انتخاب کنند.
  • 25 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته محل به دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی اختصاص می یابد. (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها)
  • 5 درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته محل به دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی اختصاص می یابد.(جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه)
  • داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند ، اجازه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 را ندارند.

سوالات متداول

  • تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 چه تاریخی است ؟

تاریخ ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 از 15 الی 22 اسفندماه 1400 است.

  • آیا مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 تمدید خواهد شد ؟

بله ، احتمال تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت وجود دارد.

  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در کدام سامانه انجام می گیرد ؟

برای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت باید از سایت sanjeshp.ir اقدام کنید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *