برای ثبت نام کنکور 1401 چه باید کرد

 

ثبت نام کنکور سراسری 1401 نیز همچون کنکور سال های قبل از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد و داوطلبان همواره این سوال را دارند که برای ثبت نام کنکور چه باید کرد و اقدامات لازم برای شرکت در کنکور چیست. با توجه به اینکه بیشتر داوطلبان کنکوری با نحوه ثبت نام اینترنتی و مراحل نام نویسی آشنایی کامل ندارند ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا راهنمای کاملی را ارائه کنیم.

برای ثبت نام کنکور 1401 چه باید کرد

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله از طریق برگزاری کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برای رشته های تحصیلی متنوع دانشگاه ها ، فرایند پذیرش دانشجو را انجام می دهد و داوطلبان جهت شرکت در آزمون سراسری هر یک از گروه های آزمایشی مذکور ، ابتدا باید ثبت نام آزمون را در موعد مقرر انجام دهند.

ثبت نام کنکور سراسری 1401 طبق روال سالهای قبل از اواخر بهمن ماه آغاز می شود و با تمدید مهلت برای جاماندگان ، فرایند ثبت نام حداکثر تا دهه اول اسفندماه ادامه دار خواهد بود. سامانه ثبت نام نیز سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می باشد و داوطلبان می بایست از طریق این سامانه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که کنکور سراسری با کنکور دانشگاه آزاد چندین سال است که ادغام شده اند و اگر متقاضی رشته های دانشگاه آزاد نیز می باشید ، باید در کنکور سراسری شرکت نمایید.

در پاسخ به سوال برای ثبت نام کنکور چه باید کرد ، لازم است به ترتیب مراحل زیر طی کنید که جزئیات بیشتر هر مرحله را در ادامه شرح خواهیم داد :

  1. ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام
  2. بررسی تمام بخش های دفترچه جهت اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور
  3. خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور و واریز هزینه در سایت سنجش (پس از پرداخت هزینه باید سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کنید و با استفاده از این سریال ، مراحل ثبت نام را ادامه دهید)
  4. دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن با اطلاعات خواسته شده از جمله عکس ، مشخصات تحصیلی ، مشخصات شناسنامه ای و ….
  5. تایید نهایی و دریافت شماره پرونده و شماره سریال ثبت نام

برای ثبت نام کنکور 1401 چه باید کرد –  مطالعه دفترچه ثبت نام

داوطلبان باید بند به بند دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 را بررسی کنند و از تمام شرابط از جمله عوامل محرومیت از کنکور 1401 ، شرایط سنی ثبت نام کنکور 1401 ، شرایط ثبت نام کنکور برای دانشجویان انصرافی ، کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور و … اطلاع یابند. دفترچه راهنمای ثبت نام چند روز قبل از آغاز فرایند نام نویسی آزمون در سایت منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 واریز هزینه ثبت نام کنکور 1401

داوطلبان باید قبل از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام ، ابتدا می بایست هزینه نام نویسی را با خرید کارت اعتباری واریز نمایند. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب و دارای رمز دوم اینترنتی ، امکان پذیر است و اگر قصد شرکت در بیش از یک گروه آزمایشی را دارید ، باید برای هر گروه آزمایشی یک کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایید.

هر داوطلب مجاز است که در یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی ، تجربی ، انسانی) و یک یا دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت نماید یعنی حداقل یک و حداکثر 3 گروه آزمایشی.

اگر سوال ذهنی شماست که برای ثبت نام در کنکور 1401 چه باید کرد حتما با کارشناسان ما در تماس باشید با خرید بسته های تماس مشاور تماس کارشناسان ما با شما تماس گرفته و شما را در تمام مراحل ثبت نام راهنمایی و هم راهی خواهند کرد.

اگر سوالی دارید ، با خرید بسته های تماس مشاورین مجرب ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس میگیرند و پاسخگو راهنمای شما عزیزان در ثبت نام کنکور هستند ، در روزهای سرنوشت ساز خود با متخصصین پیش بروید.  همین حالا ببینید : خرید بسته تماس

برای ثبت نام کنکور 1401 چه باید کرد – تکمیل فرم 

برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور به اطلاعاتی نیاز خواهید داشت و باید تمام اطلاعات را دقیق و درست درج نمایید. مشخصات شناسنامه ای ، تحصیلی ، سوابق تحصیلی و معدل ، آدرس و شماره تماس ، کد نظام وظیفه ، کد منطقه ، کد دانش آموزی ، کد مربوط به سهمیه رزمندگان یا ایثارگری ، کد اتباع و … از مواردی هستند که در فرم ثبت نام از شما خواسته می شود. اگر اطلاعات ناقص وارد فرم ثبت نام کنید ، نمی توانید وارد مرحله بعد شوید و باید تمام بند ها تکمیل شوند.

عکس ثبت نام کنکور

مشخصات عکس ثبت نام کنکور را در دفترچه می توانید مشاهده کنید. عکس باید 4*3 و مربوط به سال جاری داوطلب باشد. هیچ گونه اثر مهر و منگنه نداشته باشد و کاملا واضح ، روشن و ترجیحا دارای زمینه سفید باشد. حداکثر حجم قابل قبول نیز برای عکس ثبت نام کنکور ، 70 کیلو بایت است.

دریافت شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام کنکور

در پایان مراحل ثبت نام ، حتما شماره پرونده و شماره پیگیری را از سامانه دریافت کنید و عدم دریافت این کد به منزله ناقص بودن ثبت نام شماست. شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور را در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج کنکور ، نیاز خواهید داشت پس در حفظ آنها کوشا باشید.

سوالات متداول

  • برای ثبت نام کنکور چه باید کرد ؟

راهنمای کامل و مرحله به مرحله ثبت نام کنکور 1401 ، در این مطلب ارائه شد.

  • اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور چیست ؟

کد نظام وظیفه ، کد سوابق تحصیلی ، کد دانش آموزی ، کد منطقه و … از اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور هستند.

  • زمان ثبت نام کنکور 1401 چه تاریخی است ؟

ثبت نام کنکور 1401 از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.