آموزش احراز هویت معلم در شاد

آموزش احراز هویت معلم در شاد

 

در این مطلب به آموزش احراز هویت معلم در شاد می پردازیم. سامانه شاد برای ارتباط مجازی میان دانش آموزان و معلمان راه اندازی شده است و برای عضویت در کلاس های درسی ، هم معلمان و هم دانش آموزان باید احراز هویت کنند و در غیر این صورت امکان پیوستن به کلاس درس را نخواهند داشت. احراز هویت با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه انجام می گیرد که در ادامه این مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای رفع مشکلات سامانه شاد و دریافت پاسخ سوالات خود درباره این برنامه ، با مشاوران ما در مرکز « مشاور تماس » ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

آموزش احراز هویت معلم در پیام رسان شاد

معلمان عزیز برای پیوستن به کلاس های درسی مجازی در پیام رسان شاد ، باید احراز هویت انجام دهند که با استفاده از کد ملی و شماره تلفن همراه انجام می گیرد. کد ملی و شماره تلفن معلمان ، توسط مدیران مدارس در سامانه سناد ثبت می شود و احراز هویت در شاد نیز با توجه به مشخصاتی که در سامانه سناد موجود است ، انجام می شود.

برای شروع مراحل احراز هویت ، شاد جدید را دانلود کنید. توجه داشته باشید که حتما باید شاد جدید نصب شود زیرا شاد قدیمی دارای مشکلاتی است که در بروزرسانی جدید این مشکلات برطرف شده اند. پس اگر از قبل برنامه شاد را در گوشی تلفن همراه خود نصب شده دارید ، لازم است آن را بروزرسانی کنید.

پس از نصب برنامه شاد ، در صفحه ورود به پیام رسان تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که باید گزینه “ورود به برنامه” را انتخاب کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

سپس باید شماره تلفن همراه خود را درج نمایید. شماره مندرج باید همان شماره ای باشد که در دسترس مدیر مدرسه قرار دارد و در سامانه سناد نیز ثبت شده است. در صورتی که شماره خود را تغییر داده اید ، حتما باید شماره جدید را به مدیر مدرسه اطلاع دهید در غیر این صورت احراز هویت انجام نخواهد شد.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

با درج شماره تلفن همراه ، کد فعال سازی شاد برای آن شماره پیامک می شود که باید آن را در بخش تعیین شده وارد کنید و گزینه ورود را بزنید. اگر پس از یک دقیقه کد فعال سازی ارسال نشد ، بر روی گزینه “ارسال مجدد کد فعال سازی” کلیک کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

پس از درج کد فعال سازی ، وارد صفحه اول برنامه شاد خواهید شد که باید گزینه “ورود به مدرسه من” را انتخاب کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

سپس بر روی گزینه “افزودن کاربر” کلیک کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

در انتخاب نقش گزینه “معلم” را انتخاب کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

سپس باید کد ملی معلم درج شود. اگر پس از درج کد ملی ، پیام احراز هویت انجام نشد را دریافت کردید به این دلیل است که مشخصات شما به تایید سامانه سناد نرسیده است و باید به مدیر مدرسه اطلاع دهید تا کد ملی شما را به عنوان معلم در سامانه سناد ثبت نماید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

پس از احراز هویت معلم در شاد ، لیست کلاس های درسی او نمایش داده می شود و در واقع نیازی نیست که معلم گروه یا کانال درسی ایجاد نماید زیرا طبق احراز هویت انجام شده و اطلاعاتی که برای معلم ثبت شده است ، کلاس ها و گروه های درسی او به طور خودکار نمایش داده می شوند.

آموزش احراز هویت معلم در شاد نسخه تحت وب

در نسخه تحت وب شاد قدیمی امکان احراز هویت برای معلمان وجود نداشت و فقط دانش آموزان می توانستند از طریق شاد وب در کلاس های درسی عضو شوند. اما در بروزرسانی جدید این محدودیت برای معلمان برداشته شده است و آنها نیز می توانند از وب شاد استفاده کنند.

اگر می خواهید با وب شاد در گروه های درسی خود عضو شوید ، وارد سامانه شاد به نشانی web.shad.ir شوید و در صفحه اول مطابق تصویر زیر ، شماره تلفن همراه خود را درج نمایید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

با درج شماره تلفن همراه خود ، کدی ارسال می شود که باید آن کد را در کادر زیر درج نمایید. توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه باید به تایید مدیر مدرسه رسیده باشد.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

پس از وارد کردن کد فعال سازی ، به صفحه زیر هدایت خواهید شد که باید بر روی گزینه اول یعنی “ورود به مدرسه من” کلیک کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

پس از انتخاب گزینه “ورود به مدرسه من” باید نقش خود را به عنوان معلم انتخاب کنید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

سپس باید کد ملی تان را درج نمایید.

آموزش احراز هویت معلم در شاد

با درج کد ملی ، مراحل احراز هویت شما به پایان می رسد و لیست کلاس  های درسی مربوط به پایه تحصیلی خود را می توانید مشاهده کنید.

مشکل احراز هویت معلم در شاد

مشکل احراز هویت معلم در شاد به دلیل ثبت نشدن مشخصات او در سامانه سناد است و اگر شما هم با مشکل مواجه شده اید ، باید به مدیر مدرسه اطلاع دهید تا کد ملی و شماره تلفن همراه شما را در سامانه مذکور ثبت نماید و پس از 24 ساعت مجددا می توانید برای احراز هویت اقدام نمایید.

سوالات متداول

  • احراز هویت معلم در شاد چگونه انجام می شود ؟

آموزش احراز هویت معلم در شاد را می توانید در این مطلب مشاهده کنید.

  • دلیل مشکل احراز هویت معلم در شاد چیست ؟

بیشتر مواقع مشکل احراز هویت معلم در شاد به دلیل ثبت نشدن مشخصات معلم در سامانه سناد است.

  • آیا معلمان از طریق وب شاد نیز می توانند احراز هویت انجام دهند ؟

بله ، در بروزرسانی اخیر وب شاد امکان احراز هویت برای معلمان نیز فراهم شده است.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *