لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد

 

 

لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد

 

لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد را معلم می تواند از طریق بات ، فرم و … ایجاد کند و حضور غیاب دانش آموزان را انجام دهد. با بروزرسانی شبکه شاد و اضافه شدن قابلیت های بیشتر به این برنامه ، حضور و غیاب دانش آموزان نیز به صورت خودکار انجام می گیرد و از سه طریق بات ، فرم و نظر سنجی می توان حضور دانش آموزان را ثبت کرد. در ادامه این مطلب برای هر سه روش ، توضیحات کاملی را ارائه کرده ایم.

برای رفع مشکلات سامانه شاد و دریافت پاسخ سوالات خود درباره این برنامه ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

خرید بسته های تماس مشاوره تحصیلی به سادگی هر چه تمام تر

تماس از طرف مشاور با شما بدون پرداخت هزینه اضافه و حتی هزینه تماس

امکان تماس با تلفن همراه شما توسط مشاور

خرید بسته تماس به میزان زمان مشاوره ای که مورد نیاز است.

لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد

ساده ترین روش حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد ، از طریق بخش مدیریت حضور و غیاب خود برنامه شاد است  و نیازی به ساخت فرم یا ایجاد نظر سنجی نیست. در این روش معلم باید وارد برنامه شاد خود شود و سپس گزینه “مدیریت حضور و غیاب” را که در منوی بالای صفحه اصلی قرار دارد انتخاب کند.

سپس وارد کلاس درسی مربوطه شود. در بخش “مدیریت حضور و غیاب” تمام کلاس های درسی مربوط به آن معلم نمایش داده می شود که با انتخاب یکی از کلاس ها ، مستقیما وارد بات حضور و غیاب شاد می شود.

برای تنظیم بات حضور و غیاب ، باید به آن برنامه درسی ارائه دهید و منظور از برنامه درسی این است که ساعت برگزاری کلاس را مشخص کنید مثلا از ساعت 9 الی 10 روز سه شنبه.

برای تنظیم برنامه درسی بات حضور و غیاب شاد بر روی گزینه “افزودن برنامه درسی” کلیک کنید و سپس روز هفته ، ساعت شروع ، ساعت پایان و نام درس را درج و گزینه ثبت را بزنید.

پس از ثبت برنامه درسی پیام “برنامه کلاسی با موفقیت ثبت شد” را دریافت خواهید کرد. در قدم بعدی برای اطمینان از اینکه برنامه کلاسی با اطلاعات درست ثبت شده است یا نه ، گزینه “نمایش برنامه درسی” را انتخاب کنید.

تاریخ شروع و پایان حضور و غیاب نیز باید مشخص شود (مثلا از شهریور ماه تا پایان اسفند ماه)

با اعمال این تنظیمات در بات شاد ، پس از پایان هر کلاس با مراجعه به آن می توانید لیست دانش آموزان حاضر و غایب کلاس را مشاهده نمایید. (با استفاده از گزینه وضعیت حضور و غیاب)



فرم حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد

با استفاده از دیجی فرم شاد ، می توانید فرم حضور و غیاب بسازید. پس از ورود به سایت دیجی فرم ، ابتدا باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید که ساخت حساب کاربری با استفاده از شماره موبایل انجام می شود.

پس از ایجاد حساب ، می توانید فرم حضور و غیاب را بسازید و لینک آن را برای دانش آموزان در برنامه شاد ارسال کنید. در هر جلسه کلاس ، با ارسال لینک در گروه درسی مربوطه ، دانش آموزان باید از طریق لینک وارد دیجی فرم شده و حضور خود را ثبت نمایند و بدین صورت شما لیست دانش آموزان حاضر در کلاس را که نام و نام خانوادگی خود را ثبت کرده اند ، مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر دیجی فرم شاد ، حضور و غیاب دانش آموزان از طریق نظرسنجی در شاد نیز امکان پذیر است و معلم می تواند با ساخت لیست نظر سنجی و ارسال آن در گروه ، از دانش آموزان بخواهد که حضور خود را ثبت کنند.

سوالات متداول

  • چگونه لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد را ایجاد کنیم ؟

برای ساخت لینک حضور و غیاب دانش آموزان در برنامه شاد می توانید از طریق دیجی فرم شاد ، بات شاد و نظرسنجی شاد ، اقدام کنید.

  • حضور و غیاب در برنامه شاد چگونه انجام می شود ؟

حضور و غیاب در برنامه شاد به سه روش انجام می گیرد که هر سه روش را در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا امکان حضور و غیاب خودکار در برنامه شاد وجود دارد ؟

بله ، معلم می تواند از طریق تنظیمات بات حضور و غیاب در شاد ، حضور و غیاب دانش آموزان را به صورت خودکار انجام دهد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *